מניית היום: מזנקת בכ-7% בעקבות המלצות אנליסטים

כלכלני נידהאם מציבים לנובה מחיר יעד של 9 דולר וכלכלני בית ההשקעות סטיפל ניקולאוס מציבים מחיר יעד של 11 דולר

מניית נובה רושמת עלייה חדה ומרכזת מחזור ער במהלך המסחר בבורסה, על רקע פרסום המלצות של אנליסטים לאחר שהחברה פרסמה מוקדם יותר השבוע את דוחותיה לרבעון השלישי של 2012.

כלכלני נידהאם מציבים לנובה מחיר יעד של 9 דולר לעומת 7.53 דולר בסיום המסחר בוול סטריט אתמול (מבוסס על מכפיל רווח של 15). בנידהאם מציינים כי התוצאות הרבעוניות היו בהתאם לציפיות, והחברה דיווחה על רווחיות טובה מצפי האנליסטים, על רקע שליטה בהוצאות.

היחס בין הביקוש של לקוחות נובה להזמנות שבוצעו בפועל והתקבלו בנובה (Book-to-Bill) צפוי לעבור את 1.0 ברבעון 4 של שנת 2012. בנוסף, נובה ממוצבת בקרב יצרני ה-Foundry טוב יותר מהמתחרות, וצפויה להציג ביצועים טובים מהתעשיה, הנובעים מהרחבת שוק ה-OCD: לקוחות משלבים מכשירי מדידה נוספים בתהליכי ייצור על מנת לשפר הכנסות מקוי ייצור קיימים.

כמו כן, יצרני שבבים ימשיכו בהשקעות בטכנולוגית 28nm ובמקביל יתחילו בייצור בטכנולוגיית 20nm. בנוסף, השקעות בטכנולוגיית 20nm תהיינה גדולות מהשקעה בטכנולוגיית 28nm על רקע עלייה במורכבות הייצור. מוצר ה-3D החדש החל בחדירה לשוק.

עוד מציינים בנידהאם כי החברה דיווחה על מכירות מלקוחות מובילים והכרה בהכנסה כבר ברבעון 4 של שנת 2012.

כלכלני בית ההשקעות סטיפל ניקולאוס מציבים מחיר יעד של 11 דולר (מבוסס על מכפיל שווי בספרים של 2.7. בבית ההשקעות מציינים כי שיעורי הרווחיות והמודל העסקי של נובה אינם מוערכים בצורה מספקת על ידי השוק. המודל של החברה מאפשר לנובה לשמור על איזון ואף רווחיות בעוד מתחרות נאבקות לשמור על שיעורי הרווחיות ואף גולשות להפסדים.

בנוסף, החברה תמשיך להנות מעלייה בביקושים בקרב יצרני ה-Foundry ( בעיקר TSMC ו-Global Foundries) ב-2013, על מנת לתמוך בייצור שבבים בטכנולוגיית 28nm, וכן לקראת בניית יכולות ייצור בטכנולוגיית 20nm במחצית השניה של 2013.

עוד מציינים בסטיפל ניקולאוס כי החשיפה החזקה של נובה בקרב TSMC ו-Global Foundries יובילו לביצועים עודפים על פני התעשייה. בתמחור הנוכחי של מניית נובה, ה- Downside מוגבל ולכן ממליצים שם כאמור לרכוש מניות של החברה.