האוצר: מיזוג בין כיל לפוטאש הקנדית אינו עומד על הפרק

משרד האוצר: ממשלת ישראל, המחזיקה מניית זהב בכיל, לא תאפשר שום עסקה שמסכנת או פוגעת באינטרסים הכלכליים והסביבתיים של מדינת ישראל ואזרחיה

על רקע הפרסומים בתקשורת מוקדם יותר השבוע, פרסם הערב משרד האוצר הבהרה, לפיה המיזוג האפשרי בין כימיקלים ישראל לחברת פוטאש הקנדית אינו עומד כרגע על הפרק. כך נמסר היום ממשרד האוצר. זאת מאחר וישנה הסתייגות מקצועית של כלכלני המשרד.

ממשלת ישראל, המחזיקה מניית זהב בכיל, לא תאפשר שום עסקה שמסכנת או פוגעת באינטרסים הכלכליים והסביבתיים של מדינת ישראל ואזרחיה.

בנוסף לכך, מציינים באוצר, טענת שלי יחימוביץ לגבי התמלוגים מגוחכת. בשנתיים האחרונות ביצע שר האוצר שלושה מהלכים: ביטול פטור ממיסים למפעלי ים המלח, הכפלת התמלוגים העודפים מ-5% ל-10% וחיוב מפעלי ים המלח לממן מעל ל- 90% מהוצאות קציר ים המלח והגנת הסביבה - שלושה מהלכים שמסתכמים בתוספת של מיליארד שקל בשנה לטובת מדינת ישראל ואזרחיה.

בכך, אומרים באוצר, המשיך השר יובל שטייניץ בקו שקבע גם בנושא הגז והנפט והקמת וועדת ששינסקי שאוצרות הטבע של מדינת ישראל שייכים בראש ובראשונה לעם ישראל, וכתוצאה משני המהלכים ביחד יתקבלו ב-25 שנים הבאות סכומים של מאות מיליארדי שקלים לטובת אזרחי ישראל מאוצרות הטבע המצויים בים התיכון ובים המלח יחדיו.