מנכ"ל חדשות ערוץ 10, אורי רוזן, התפטר מתפקידו

רוזן היה ממלא-מקום במשך למעלה משנה ללא מינוי קבוע ברור באופק, וכנראה נדרש לבצע קיצוצים נוספים ■ ועד העובדים: "המהלך מעורר דאגה וסימני שאלה"

מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, אורי רוזן, מסיים את תפקידו. אמש (ה') הודיע זאת רוזן ליו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב; ליו"ר דירקטוריון חדשות 10, יורם שכטר; וכן למנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן.

רוזן היה ממלא-מקום מנכ"ל חדשות 10 במשך למעלה משנה ללא מינוי קבוע ברור באופק, וככל הנראה נדרש לבצע קיצוצים נוספים. בתקופתו כמנכ"ל נאלץ לבצע 4 גלי קיצוצים, שכללו פיטורי עשרות עובדים, קיצוצי שכר למגישים הבכירים, עיכובי משכורות וביטול מגזין יום שישי - "השבוע".

ביום ראשון יתכנס דירקטוריון חדשות 10 כדי למנות ממלא-מקום זמני עד לבחירת מנכ"ל קבוע.

במכתב ששלח הבוקר (ו') לעובדים כתב רוזן כי הוא "באמת מאמין שלמרות כל הציניות, אנחנו עדיין חיים במדינה דמוקרטית, ואיש לא יעיז לסגור ערוץ טלוויזיה וחברת חדשות בועטת, בטח לא רגע לפני בחירות לכנסת".

יואב הלדמן, מנכ"ל ערוץ 10, אמר כי "לנהל חברה כמו חדשות 10, חברה שנמצאת בעת ובעונה אחת גם בעין הציבורית וגם בעין הסערה, זה אתגר לא פשוט. אורי היה שותף שלי לדרך והצליח להוביל את חדשות 10 בתקופה קשה ומאתגרת בלא מעט מישורים, ועשה את זה בקור-רוח וברגישות שלא באה על חשבון מקצועיות ותחרותיות בלתי מתפשרת, ובכך איפשר לחדשות 10 לחזק את נתוני הצפייה ולהמשיך להגיע להישגים חדשותיים ותכניים גם בתקופה הקשה. אני עובד עם אורי מאז שהצטרף לערוץ 10 לפני 5 שנים, ובאופן אישי צר לי על ההחלטה שקיבל".

אבי בלשניקוב, יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, הוסיף כי "אורי רוזן התגייס ולקח על עצמו למלא בפועל את תפקיד המנכ״ל בתקופה מאתגרת ביותר, ועל כך נתונה לו גם תודתנו וגם תודת ציבור הצופים. אני מצר על החלטתו של אורי, מכבד אותה ומאחל לו הצלחה בדרכו החדשה".

ועד העובדים: "המהלך מעורר דאגה"

מוועד העובדים של חדשות 10 נמסר כי "אורי התמודד בגבורה עם הסערה שפקדה את החברה לאורך השנה האחרונה - תוך הפגנת מקצועיות לעילא ולעילא, השלובה באיכויות אנושיות נדירות במחוזותינו. בעיקר הקפיד אורי על עצמאותה של חברת החדשות ועל הדיפת לחצים חיצוניים, שהיא התנאי המרכזי לתפקודו של גוף עיתונאי בעל זכות קיום. אורי הוא נדבך משמעותי במאמץ המשותף של כולנו להציל את ערוץ 10, וצר לנו מאוד כי תשו כוחותיו בטרם הספיק להוביל את החברה לחוף מבטחים.

"ברור שמהלך כזה, ועוד בעיתוי הנוכחי, מעורר בקרבנו דאגה וסימני שאלה רבים. אנו קוראים לחברי הדירקטוריון של הערוץ לפעול בהקדם למינוי מנכ"ל בלתי תלוי, עצמאי וחופשי - ברוח המורשת וה-DNA של חדשות 10 לאורך השנים.

"אנו תומכים בהצעה שהעלה בעבר יו"ר הדירקטוריון, אבי בלשניקוב, למינוי ועדת איתור מקצועית שהמלצותיה יתקבלו מראש על-ידי בעלי המניות. לנוכח ההתפתחויות האחרונות, אנחנו מבקשים לקחת חלק כמשקיפים בתהליך זה".