דוחות ברקשייר האת'וואי: עלייה של 73% ברווח ברבעון השלישי

החברה של המיליארדר וורן באפט דיווחה על רווח של 3.92 מיליארד דולר ברבעון השלישי ■ הרווח התפעולי, הסעיף האהוב על באפט, ירד ב-11% ל-3.4 מיליארד דולר ■ קופת המזומנים של החברה גדלה ב-10 מיליארד דולר מאז תחילת השנה

חברת ברקשייר האת'וואי של המיליארדר וורן באפט פרסמה אתמול, בתום המסחר בוול סטריט, את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה רשמה עלייה של 73% ברווחים אך פספסה את תחזיות האנליסטים ברווח התפעולי, הסעיף בו באפט אוהב להשתמש על מנת לבחון את מצבה של החברה.

החברה דיווחה על רווח של 3.92 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה שמהווים רווח של 2,373 דולר למניה ממניות מסוג א' לעומת רווח של 2.28 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד שמהווים רווח של 1,380 דולר למניה ממניות מסוג א'. אך הרווח התפעולי של החברה ירד ב-11% ל-3.4 מיליארד דולר שהם רווח של 2,057 דולר למניה, ובכך פספסה את ממוצע התחזיות של האנליסטים שעמד על רווח של 2,063 דולר למניה.

חברת ברקשייר, שמחזיקה בחברות במספר רב של תחומים בעולם ומעסיקה מעל ל-250 אלף עובדים, הודיעה שקופת המזומנים של החברה גדלה בכ-10 מיליארד דולר מאז תחילת השנה וכעת נמצאים בקופה 47.78 מיליארד דולר.

העלייה ברווחים של החברה באו בעיקר מתוצאות טובות של החברות שעוסקות בתחום מסילות הברזל והתשתיות שנמצאות בבעלות ברקשייר ובכך הצליחו לכסות על הירידה ברווחים שנרשמו בחברות הביטוח. עסקי הביטוח של חברת ברקשייר רשמו רווח של 392 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת 1.09 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. המצב כנראה לא ישתנה ברבעון הנוכחי בעקבות הנזקים הגדולים שנגרמו על ידי הסופה "סנדי" שעלולה לפגוע בדוחות של כל חברות הביטוח בארצות הברית של הרבעון הנוכחי.

בדוחות של חברת ברקשייר לא פירטו את ההכנסות של חברת ישקאר הישראלית אך כן צויין כי חלה ירידה ברווחים של החברה. בדוחות צויין כי הביצועים של חברת ישקאר, וחברות ייצור נוספות שבבעלות ברקשייר המשווקים את מוצריהם למספר שווקים בעולם, נפגעו בשנת 2012 בעקבות המשבר הכלכלי בעולם שפגע בביקושים בחל מהשווקים.