עסקת ענק נוספת לאלעד קנדה במונטריאול בכ-686 מ' ש'

אלעד קנדה השלימה את מכירת בינייני הפירמידה המפורסמים במתחם Olympic Village במונטריאול ■ החברה תרשום בעקבות העיסקה עודף תזרימי של כ-360 מיליון שקל

עסקת ענק נוספת לאלעד קנדה, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב במגוון תחומים וכן בייזום למגורים בצפון אמריקה. החברה מדווחת, כי חברת בת בבעלותה המלאה, השלימה את מכירת בינייני הפירמידה המפורסמים במתחם הכפר האולימפי שמונטריאול הכולל כ-980 יחידות דיור ושטחי משרדים, וזאת בתמורה לסכום כולל של כ-687 מיליון שקל (כ-176.5 מיליון דולר קנדי).

השלמת העסקה תניב לאלעד קנדה עודף תזרימי בסך של כ-367 מיליון שקל (כ- 94.2 מיליון דולר קנדי) ורווח נקי בסך כ-3.9 מיליון שקל (כ-1 מיליון דולר קנדי). במסגרת העסקה תוסב הלוואה בהיקף של כ-82 מיליון דולר קנדי הקיימת על הנכס על שם הרוכש.

יצויין, כי אלעד קנדה ממשיכה להחזיק בין השאר גם בפרויקט הייזום למגורים " Cité Nature" (סיטי נאטור) הממוקם בסמוך למבני הפירמידות שנמכרו, והמתוכנן לכלול 8 בנייני מגורים בהיקף של כ-1,150 יחידות דיור למכירה.

עיסקה זו מתווספת לעיסקה משמעותית נוספת שהשלימה אלעד קנדה בחודש ספטמבר, במסגרתה מכרה את מרבית בנייני המגורים שבבעלותה במתחם "Parkway Forest" בטורונטו, הכוללים כ- 1,670 יחידות דיור, וזאת בתמורה לסכום כולל של כ-1.12 מיליארד שקל (כ-281 מיליון דולר קנדי). השלמת העסקה ייצרה לחברה עודף תזרימי של כ-600 מיליון שקל (כ-150 מיליון דולר קנדי) ורווח (לפני מס) של כ-80 מיליון שקל. כלומר, עם השלמת שתי העיסקאות רשמה החברה עודף תזרימי המתקרב למיליארד שקל.

אודי ארז, יו"ר אלעד קנדה, מסר: "בשתי העיסקאות האחרונות שהשלימה אלעד קנדה השכילה החברה לנצל הזדמנויות עסקיות מצוינות ולממש נכסים במחירים אטרקטיביים, ובעקבותיהן היא חיזקה את נזילותה ואת חוסנה הפיננסי. המימושים מעידים על יכולתה של החברה לזהות נכסים איכותיים במחירים המאפשרים השבחה מהירה והצפת ערך מהותית. העודף התזרימי שנבע משתי העסקאות ישמש את החברה להמשך הרחבת פעילותה בצפון אמריקה על ידי ביצוע השקעות אסטרטגיות איכותיות בעלות שיעור תשואה גבוה".

שי ברוורמן, מנכ"ל אלעד קנדה, מסר: "אלעד קנדה מימשה בחודשים האחרונים 2 נכסים שהניבו לה יחד תזרים מזומנים של קרוב למיליארד שקל. כעת במצב נזילות זה אנו ממשיכים לתור אחר עסקאות אטרקטיביות נוספות בצפון אמריקה, ובמקביל לפתח את הפרויקטים היזמיים של החברה בקנדה".