הלולנים הפסיקו לשווק ביצים: ממחר צפוי מחסור

‎הלולנים נערכים להחרפת המאבק נגד החלטת האוצר שלא לייקר את הביצים ■ יו"ר ארגון מגדלי העופות: "כל עוד לא יהיה הסדר לגבי המחירים - השביתה תימשך"

ארגון מגדלי העופות העריך היום (א') כי כבר החל ממחר (ב') יורגש מחסור בביצים במרכולים וברשתות השיווק. הארגון הודיע כי החל מהיום לא נאספות ביצים בלולים, ושיווקן נעצר. זאת, בשל דרישת הארגון לייקר את מחיר הביצים על רקע עליית מחירי התערובת של העופות בכ-30%.

יו"ר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, טען כי כבר לפני החגים עלה הצורך לעדכן את מחיר הביצים ולייקר אותו ב-4 אגורות לביצה. בארגון טענו כי חוות-דעת כלכליות שחוברו במשרד החקלאות תומכות במהלך, שמביא בחשבון את התייקרות מחיר המזון לעופות, אך משרד האוצר מתנגד למהלך.

מדי יום נאספות בין 4 ל-5 מיליון ביצים בכ-3,000 לולים ברחבי הארץ. 2,000 מהלולים נמצאים באזור הצפון.

"בשלב הזה אנחנו אוספים את הביצים, מאחסנים אותן, ואם השביתה תימשך, נכניס אותן לקירור. בכל מקרה, אנחנו לא מתכוונים לחזור ולשווק ביצים במחירי הפסד. אני מעריך כי ביומיים הקרובים כבר יורגש מחסור בביצים", אמר אלקבץ.

כמו כן, ארגון מגדלי העופות כבר החל להיערך למחאה נרחבת יותר. "בינתיים איש לא מקיים מולנו משא-ומתן, ואנחנו לא מוציאים מכלל אפשרות שכבר ביום שלישי הקרוב נצא להפגנות בכמה צמתים באזור הצפון ונשבש את התנועה. כל עוד לא יהיה הסדר לגבי המחירים - השביתה תימשך", אמר אלקבץ.