ביו-לייט השלימה גיוס של 28 מ' ש'; ישראל מקוב השתתף בהנפקה

סוזנה נחום זילברברג, מנכ"לית ביו-לייט: "באמצעות ההון שגויס נעבה ונשביח את האשכולות הקיימים וכן נקדם השקעה באשכולות חדשים נוספים"

חברת הביומד ביו-לייט השלימה בהצלחה גיוס של מעל ל-28 מיליון שקל בהנפקת מניות במחיר השוק לבעלי מניות של החברה ולציבור משקיעים נרחב. בין המשקיעים בהנפקה זו נמנים ישראל מקוב, יו"ר ביו-לייט; דיליפ שנגווי, בעלים ומנכ"ל חברת סאן פארמה; וחברת דקסל פארמה, חברה פרטית בבעלות מר דן אורן.

"השלמת הגיוס, בו השתתפו משקיעים אסטרטגיים לצד משקיעים נוספים, מהווה הבעת אמון של בעלי המניות והמשקיעים בחברה ובאסטרטגיה הייחודית אותה היא מיישמת", אמרה סוזנה נחום זילברברג, מנכ"לית ביו-לייט. "היקף גיוס של מעל ל-28 מיליון שקל, החריג בהיקפו בתחום הביומד בארץ, מהווה קפיצת מדרגה ביכולות הפיננסיות של ביו-לייט למימוש אסטרטגיית האשכולות, אשר תוביל ליצירת ערך לבעלי המניות.

"בשנה וחצי האחרונות שקדנו על בניית התשתית התפעולית של החברה, אשר כוללת את אשכול הדיאגנוסטיקה הסרטנית המנוהל באמצעות חברת מיקרומדיק , ומורכב משמונה טכנולוגיות ואת האשכול המתמקד במחלות עיניים, עם דגש על מחלת הגלאוקומה וסינדרום העין היבשה, המוחזק ישירות על ידי ביו-לייט, בו נכללות בשלב זה שתי טכנולוגיות חדשניות. כבר בשלב זה אנו רואים את הערך המוסף הנוצר הן ברמת החברות באשכול, הן ברמת האשכולות עצמם והן ברמת ביו-לייט. באמצעות ההון שגויס נעבה ונשביח את האשכולות הקיימים וכן נקדם השקעה באשכולות חדשים נוספים".

ביו-לייט פועלת כיום בשני תחומי פעילות מרכזיים: דיאגנוסטיקה סרטנית ומחלות עיניים. אשכול הדיאגנוסטיקה הסרטנית פונה לשוק המוערך בכ-9.5 מיליארד דולר וצומח בקצב של כ-18% בשנה. אשכול מחלות העיניים, המתמקד במחלת הגלאוקומה וסינדרום העין היבשה, פונה לשוק המוערך בכ-8 מיליארד דולר, המחפש פתרונות יעילים ובטוחים, משלבי האבחון והניטור דרך הטיפול התרופתי ועד לפתרונות ניתוחיים.