סופר-פארם - המותג המושקע ביותר באוקטובר עם כ-7.4 מיליון שקל

מרבית החברות מפרסמות פרסום "הארד סייל" ופחות משקיעות במיתוג ותדמית

כל חברה בטבלת 10 המותגים המושקעים של אוקטובר מפרסמת מבצע, מחיר אטרקטיבי, פרס או הטבה. ככל הנראה התחרות הופכת להיות על ארנקו של הלקוח - ולא על תשוקותיו. במילים אחרות, הפרסום הקלאסי של מיתוג, תדמית וכו' נכנס להמתנה.

הבידול הופך להיות תמחירי, וכבר אמר מי שאמר שבקצב הזה יתקשו הפירמות הגדולות לגזור את הפרמיה על הנכסים המותגיים שלהן. כנראה שעד שהמפרסמים הגדולים יתעשתו, יהיו אלה ימים של עדנה למותגי הבית של הרשתות.

סופר-פארם, רשת הקמעונאות הבולטת בשטח בפרסום, ממשיכה לשטוף את המדיה באמצעות באומן-בר-ריבנאי, עם מבצעי בייבי סייל ותערוכת בייבי לנד בגני התערוכה. יאמר לזכות סופר-פארם שהיא שומרת על רצף המבצעים שלה ועל שגרת התערוכות למרות המחאה החברתית. גם הקריאייטיב ממשיך להיות מדויק, נקי, עם איזון בין יוקרה לסייל.

במקום השני השבוע בטבלה ממוקם מפעל הפיס באמצעות גיתם BBDO, עם אראלה ברדיו ללא הפסקה וחיש-גד בטלוויזיה. מה רע בלקוות לפרס לא צפוי, במיוחד בימים טרופים שכאלה?

הוט מובייל מזכירה לנו שרק לפני כמה חודשים התעוררנו לשוק סלולר חדש. "טורנדו כחלון", שלא מפסיק לרדת מהכותרות, שינה את חוקי המשחק וטרף את הקלפים. לעומת גולן טלקום העובד במודל רמי לוי, הוט מובייל אינם חוסכים בפרסום, והחודש, ברוח פתיחת טור זה, הם מכריזים באופן יצירתי למדי באמצעות ג.יפית על הטבה של חודשיים ללא תשלום. משרד הפרסום הוא ראובני-פרידן.

גם פלאפון בולטת החודש בפרסום, ולשאלה "מראה מראה שעל הקיר, מי חברת הסלולר המהירה בעיר", יש לפלאפון תשובה ברורה. נציין כי פלאפון מבדלת את עצמה במוצר, וזאת בניגוד למגמת המחיר. כלומר, "יכול להיות שמישהו ממתחריי זול יותר, אבל אני מהירה יותר". המהלך הזה מסמן את הכיוון לשאר החברות התקועות באוקיינוס האדום של התחרות על השקל.

בנק הפועלים יורד לעם, או ליתר דיוק לבת-ים. בנק הפועלים ממשיך לפרסם באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי את כרטיס ה-CASH BACK.

בנק אגוד, שרוצה להיות בנק הפועלים כשיהיה גדול, ונמצא כרגע בעיצומו של מכרז פרסום, מחליט שדרכו לבלוט היא לאתגר את הקונצנזוס ומכריז על עצמו כ"בנק הפוך". הקונספט המעניין, שעוצב על-ידי משרד הפרסום לעומק התודעה, מדבר על מתן ריבית כשהעו"ש בפלוס ועל הטבות נוספות.

ביטוח 9 מיליון ממשיך למרר את חייהם של סוכני הביטוח ולהציג אותם כמוצגים ארכיונים. החברה מחזירה לאוויר את הפרסומת מאפריל עם שוקה נח-אמון. הפיצוח של הבריף במקרה הזה מדויק מאוד, והסלוגן הוא "סוכן ביטוח זה היסטוריה".

ולסיום, מלחמת המים מעלה הילוך: תמי 4 סוגרת את הטבלה עם הוצאה לפרסום של כ-2 מיליון שקל. המבצע הנוכחי הוא הכול כלול ב-99 שקל לחודש ל-3 שנים.

* הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.

עשרת המותגים
 עשרת המותגים