צרפתי ניצח במכרז ענק בהיקף של 96 מיליון שקל

ההצעה של חברת צבי צרפתי גברה במכרז על קרקע בבאר יעקב על הצעה משותפת של אפריקה מגורים וקבוצת יצחקי ■ המחיר של הקרקע מוערך בכ-96 מיליון שקל

אחד המכרזים הבולטים באזור המרכז הגיע אתמול לישורת האחרונה. מדובר במכרז שפורסם לפני מספר חודשים לרכישת קרקע בבאר יעקב עליה ניתן לבנות 190 יחידות דיור וכ-15 אלף מ"ר המיועדים למסחר. ל'גלובס' נודע כי בהתמחרות שנערכה אמש (ג') גברה ההצעה של חברת צבי צרפתי על הצעה משותפת שהגישו אפריקה מגורים וקבוצת יצחקי.

שתי הקבוצות הגיעו לשלב ההתמחרות הסופית על הקרקע שעל פי הערכת שמאי מחירה נע סביב 96 מיליון שקל. כאמור, קבוצה אחת מורכבת מחברת אפריקה מגורים יחד עם קבוצת יצחקי אותה מובילים רוני ודניאל יצחקי והחברה השנייה שהגיעה אל נקודת הסיום היא חברת צבי צרפתי. השטח עליו התחרו שתי הקבוצות משתרע על פני כ-10 דונם וממוקם בפינת שדרות האלונים ורחוב הברוש בבאר יעקב. הצעתה הזוכה של חברת צבי צרפתי עמדה על 91 מיליון שקל לא כולל מע"מ.

כאמור, בהתאם לתב"ע החלה על המגרש, ניתן להקים במקום מרכז מסחרי בן שתי קומות בשטח ברוטו כולל של כ-14.9 אלף מ"ר מעל קומות מרתף חניה ואחסנה. כמו כן, תוכל החברה הזוכה להקים שני בנייני מגורים בני 20 קומות מעל קומות המסחר. בכל בניין ניתן לבנות 95 יחידות דיור בשטח עיקרי של 60 מ"ר לכל דירה ובסך הכל 190 יחידות דיור בשני הבניינים.

החברה שזכתה בהתמחרות, צבי צרפתי, שוקלת להקים בפרויקט מרכז מסחרי גדול שישרת את תושבי באר יעקב אשר חסרה במרכזים מסחריים ואת תושבי השכונות המזרחיות של נס ציונה והיישובים הסמוכים וכן 190 דירות מגורים של 3 ו-4 חדרים.

כפי שנחשף ב'גלובס' ביולי האחרון, המגרש האמור הוא חלק מחטיבת קרקע גדולה יותר המאפשרת, על פי תב"ע קיימת, בנייה של למעלה מ-400 יחידות דיור בשני מגרשים שונים. שווי שני המגרשים יחד הוערך על ידי שמאי מקרקעין ב-191 מיליון שקל. בשלב מאוחר יותר של המכרז פוצלו שני המגרשים כאשר ההתמחרות על המגרש המאפשר בניית 190 יחידות דיור ושטחי מסחר התבצעה אתמול והמכרז על המתחם השני עתיד להיסגר בעוד כחודש ימים.

שני המתחמים יצאו למכרז לאחר תהליך ארוך שנים של פירוק שיתוף שאפשר את המכירה. את המכרז ניהל עו"ד יעקב בויאר משרד בויאר, רויזן, אור שפרנט ושות' המשמש ככונס הנכסים של שני המגרשים. כעת תובע ההצעה הזוכה לאישור בית המשפט. על הזוכים יהיה לשלם את מס הרכישה, את כל ההיטלים והאגרות כמו גם את היטל ההשבחה והוצאות הפיתוח.