הקרב על הוועד בחח"י: אסיפה במהלך שעות העבודה

דוד (מיקו) צרפתי צפוי לשוב ולהבחר אולם הוא עשוי לאבד את סגנו, יעקב דבידה, העומד בראש הוועד הצפוני ■ לדבידה צפויה התמודדות קשה על כסאו מול אלון דוקס

בזמן שהנהלת חברת החשמל שקועה במאמצים למצוא פיתרון ל-1.5 מיליארד שקל החסרים לחברה עסוקים העובדים בעניינים הרבה יותר מעניינים: הקרב על ראשות הוועד. אלא שלפחות לטענת חלק מהעובדים גורמים בהנהלה מוצאים זמן כדי להתערב בבחירות לטובתו של מועמד מרכזי הנחשב נוח יותר להנהלה.

השבוע ערך המועמד אסיפת בחירות במהלך שעות העבודה. ב-27 לנובמבר ייערכו הבחירות הכלליות לוועד העובדים הנחשב לאחד החזקים במדינה. כעשרת אלפים העובדים הקבועים של החברה יבחרו במועצה הארצית שהיא הגוף הממנה את הוועד הארצי.

דוד (מיקו) צרפתי העומד בראש הוועד מאז 2004 צפוי לשוב ולהבחר אולם הוא עשוי לאבד את סגנו, יעקב דבידה, העומד בראש הוועד הצפוני. לדבידה צפויה התמודדות קשה על כסאו מול אלון דוקס על קולותיהם של 2,765 העובדים המנהלתיים בצפון המצביעים לוועד. השבוע כבר הגיעה ההתמודדות בין השניים לטונים גבוהים ואף גלשה לחיכוכים אלימים.

דוקס נחשב מזוהה עם האגף המילטנטי בוועד העובדים בראשות יעקב חי, שמתנגד למתווה הרפורמה הנוכחי ומסרב לשתף פעולה עם ההנהלה במספר נושאים מרכזיים נוספים .

באמצע השבוע הופיע דבידה בפני עובדי תחנת הכוח "אורות רבין בחדרה" ודיבר על הבחירות. למרות שהאסיפה נערכה במהלך שעות העבודה נמנע מנהל התחנה גיורא דקל מלהתערב. האווירה התחממה כשלמקום הגיעו דוקס ואנשיו, כלשטענתם אנשיו של דבידה השתלטו על שער הכניסה לתחנה ונעלו אותו.

בעקבות האירוע התלוננו תומכיו של דוקס על-כך שהנהלת החברה אפשרה לדבידה לערוך אסיפת בחירות במהלך יום העבודה בניגוד לנהלי החברה בכוונה לסייע לו בבחירות ולא התערבה כשאנשיו השתלטו בכוח על השער.

דבידה מספק גירסה מעט שונה לאירועים: "זו לא הייתה בכלל אסיפת בחירות. נקראתי לדבר בפני העובדים על ענייני אקטואליה ולהרגיע אותם. העובדים בתחנה מאד מודאגים מהעליהום בתקשורת על חברת החשמל. מסתובבות שמועות שצפויים פיטורים המוניים. דוקס ואנשיו לא רק שהשתתפו באסיפה אלא גם הפריעו לי לדבר ועשו פרובוקציות".

דוברת חברת החשמל מסרה בתגובה כי "הנהלת חברת החשמל לא מעורבת ולא מתערב בבחירות לוועד העובדים. על-פי הנחיות הבחרה אסיפת בחירות תוכל להתקיים רק לאחר שעות העבודה".