סערה באילת: הכניסה לעיר נחסמה, שדה התעופה הושבת

מזג-האוויר הסוער שפתח את סוף השבוע הגיע לדרום הארץ, ובשעות האחרונות דווח על 16.5 מ"מ של גשם שירדו באילת בחצי שעה בלבד ■ שדה התעופה בעיר הושבת, והכניסה לעיר נחסמה

החורף ממשיך לתת אותותיו: לאחר שהחל משעות הלילה פקד מזג-אוויר סוער את אזור הצפון והמרכז, וגרם למספר תאונות דרכים קשות - הגיעה החזית הקרה לאזור הדרום, בדגש על באר שבע ואילת, כשבעיר הקיט הדרומית דיווחו תושבים רבים על הצפות וחדירת מים לבתים.

מזג-האוויר הסוער השורר בעיר הדרומית נגרם כתוצאה מענן שהגיע מכיוון סיני ונמצא בחלקים הדרומיים ביותר של אותה חזית קרה הנמצאת באזורנו - והביא עמו גשם מקומי ומשבי רוח חזקים. על-פי נתוני השירות המטאורולוגי, ירדו באילת כ-16.5 מילימטרים של גשם בסך הכל - כששיא המערכת היה בין השעות 15:00 ל-15:10, אז ירדו כעשרה מילימטרים של גשם.

הממוצע בעיר הדרומית לחודש נובמבר עומד על שני מילימטרים בלבד, ובחודש אוקטובר ירדו שישה מילימטרים של גשם, כך שבסך-הכול הצטברו באילת עד כה כ-20 מילימטרים. ממשטרת ישראל נמסר כי עקב ההצפות, סגרו שוטרי אגף התנועה את הכניסה לעיר ומטפלים כעת במפגעים שגרם מזג-האוויר הסוער.

טיסה של חברת ארקיע שהמריאה מתל-אביב לאילת - נאלצה לנחות בשדה התעופה שבעובדה, במקום זה שבעיר. זאת בשל הצפת מסלול הנחיתה. הנוסעים יועברו באוטובוסים לאילת. כמו כן, נמסר מחברת התעופה כי גם הטיסה שהייתה אמורה לחזור לתל-אביב מאילת תמריא מעובדה, והטסים יועברו באוטובוסים מהעיר.

מרשות שדות התעופה נמסר כי "בשל הגשם ותנאי מזג-אוויר קשים, שדה התעופה באילת נסגר לאחר שמסלול ההמראה הוצף במים. רשות שדות התעופה ומנהלי השדה באילת פועלים לניקוי המסלול והכשרתו לפעילות תעופתית סדירה ומרכזים את כל המאמצים האפשריים לפתוח את השדה לתנועת מטוסים בהקדם ככל שניתן. שני מטוסים של ארקיע וישראייר שהיו אמורים להמריא מאילת לשדה דב מתעכבים. היום היו צפויות שלוש המראות משדה התעופה באילת לכיוון המרכז, ושלוש נחיתות בכיוון ההפוך. טיסה אחת של ישראייר וטיסה אחת של ארקיע שיצאו משדה דב לאילת חזרו לשדה דב".

גשם מהצפון למרכז: קו חשמל נפגע

מי שהתבונן אמש בשמיים הבהירים היה אולי סקפטי, אבל שעות אחר כך התבדה: לפנות בוקר החלו לרדת גשמים חזקים בצפון הארץ ובמרכזה, מלווים בסופות ברקים מרהיבות וברעמים. מזג-האוויר האביבי נקטע באחת כשהחזית הקרה הראשונה לעונה זו חדרה לאזורנו - והביאה עמה לא רק גשמי ברכה, אלא גם מפגעים: הרוחות העזות גרמו לניתוק אספקת החשמל אל חלק משכונות צפון תל-אביב לזמן מה, ומעט דרומה משם - בבת-ים - להתמוטטות עץ.

בשל כמות המשקעים הרבה שצפויה לרדת, קיים חשש מפני הצפות באזורים הנמוכים ובערים שלאורך החוף.

בשעות הצהריים עלולים להיווצר שיטפונות בנחלי המזרח, בעקות ההערכה שעד לסופה של המערכת - ביום שני - יצטברו יותר מ-100 מילימטרים גשם בחלקה הצפוני-מערבי של הארץ, ובעיקר בחיפה, נהריה ויישובי הגליל המערבי.

כמות משקעים נכבדת צפויה גם בהרי הצפון ולאורך כל מישור החוף. לעומת זאת, ייזכו הרי המרכז לגשם מועט באופן יחסי.