מנכ"ל JP מורגן: אם נפתור את הצוק הפיסקאלי - הצמיחה תזנק

ג'יימי דימון אומר ששוק הדירות בארצות הברית מתחיל לצמוח וזה יכול להוות אחד ממנועי הצמיחה של ארצות הברית ■ רק קודם צריך לפתור את בעיית הצוק הפיסקאלי המתקרב

ג'יימי דימון, מנכ"ל בנק JP מורגן , טוען כי אם ארצות הברית תצליח לפתור את סוגיית הצוק הפיסקאלי, שעתידה לפגוע בכלכלת ארצות הברית בעתיד הקרוב ואת הבעיות הפיסקאליות שפוגעות בכלכלה האמריקאית לטווח ארוך, אז אנחנו צפויים לראות זינוק חד בצמיחה בארצות הברית.

"הבסיס העסקי בארצות הברית חזק, שוק הדירות במדינה נראה כאילו הוא מתחיל להתאושש והאזרחים ממשיכים להוציא כספים", אמר דימון בראיון לרשת CNBC. "אם נצליח לפתור את סוגיית הצוק הפיסקאלי בטווח הקרוב והבעיות הפיסקאליות לטווח הארוך - הצמיחה בכלכלה יכולה לזנק".

דימון אמר במהלך הראיון כל כל האינדקטורים של שוק הנדל"ן בארצות הברית צבועים כעת בירוק. דימון מציין בדבריו את מלאי הביתים במדינה, היכולת של האזרחים לקנות את אותם בתים וההתאוששות במחירים שלהם במדינות שנפגעו בצורה הכי קשה מהמשבר. מדד קייס שילר האחרון, שבודק את מחירי הבתים ב-20 הערים המובילות בארצות הברית הצביע על עלייה במחירי הבתים ב-19 מתוך 20 הערים בארצות הברית. דימון טוען שהתאוששות של שוק הנדל"ן במדינה עלולה להיות אחת ממנועי הצמיחה של הכלכלה ויוביל ליצירת מקומות עבודה.

מנכ"ל JP מורגן קורא למגזר העסקי ולממשל לשלב ידיים על מנת לעזור לצמיחה במדינה והוא כינה את הכלכלה האמריקאית כמנוע הכלכלי הכי טוב שנוצר אי פעם. "זה צומח לאט, והוא מחכה להצתה", אמר דימון וציין ששיתוף פעולה שכזה בין הממשלה לבין המגזר העסקי יכול לספק את ההצתה הדרושה.