Hoddies ו-TOP TEN במו"מ למכירת מחצית מהמניות

המגעים מתנהלים גם למכירת מחצית מרשת משקפי השמש קרולינה למקה ■ לפי הערכות, מחזור המכירות השנתי של הקבוצה עומד על יותר מ-150 מיליון שקל

קבוצת Hoddies שבשליטת יוסי גביזון מנהלת מגעים למכירת מחצית מאחזקותיה - כך נודע ל"גלובס".

הקבוצה כוללת 3 רשתות: רשת אופנת הבייסיק Hoddies (כ-40 סניפים), רשת האקססוריז TOP TEN (כ-40 סניפים) ורשת משקפי השמש קרולינה למקה (כ-30 סניפים).

גביזון הוא בעל השליטה בכל אחת מהרשתות, אך יש לו שותפים שונים בכל אחת מהן. על-פי ההערכות, מחזור מכירות של הקבוצה עומד על יותר מ-150 מיליון שקל בשנה, וכל 3 הרשתות רווחיות.

עוד נודע ל"גלובס" כי קודם לכן נעשו פניות לבעלי עסקים בישראל שהוצע להם לרכוש את מלוא המניות ברשת Hoddies. כפי הנראה, הרצון למכירה נובע מרצון לממש רווחים.

האחזקה העיקרית של הקבוצה היא רשת Hoddies. גביזון רכש את הרשת עם שותפים לפני 4 שנים, והיא מנתה בעת הרכישה 7 סניפים בלבד. כיום מונה הרשת 37 סניפים, ובשנת 2011 הגיע פדיון הרשת ל-105 מיליון שקל. לדברי החברה, הרשת רווחית.

במידה רבה, Hoddies נהנית מפירות ההצלחה של רשת S.WEAR. האחרונה הצליחה להפוך את הבייסיק לאופנה איכותית ולגבות פרמיה גבוהה במיוחד. כל שנשאר ל-Hoddies הוא להעתיק את הקונספט ולהציע איכות במחירים נמוכים יותר, וזה בדיוק מה שהרשת עשתה.

מי שמסתובב בחנויות של Hoddies ו-S.WEAR יכול אפילו להתבלבל מהעיצוב הדומה. Hoddies, שנכנסה לשוק כאנדרדוג, הפכה למתחרה משמעותית של S.WEAR.

"הקהל מצביע ברגליים. בניגוד למתחרה שלנו, אנחנו פונים לכל העם ולא רק לבעלי יכולת גבוהה. האיכות היא ברמה של המתחרה. זה סיפור של מחיר. רווח גולמי נמוך ומכירות של כמויות", אמר ל"גלובס" לפני חודשים אחדים מנכ"ל Hoddies, ניצן ישראלי.

מנצלים את כושר הייצור במזרח

גביזון הוא שועל ותיק במערכות הייצור במזרח אסיה, והוא מייצר היום גם מותג פרטי במשקפיים ואקססוריז עבור מותגים בינלאומיים. יכולות הייצור שלו באו לידי ביטוי בהרחבת המגוון ברשת TOP TEN וכן בהקמת קרולינה למקה.

קרולינה למקה פועלת באמצעות דוכנים בקניונים ומציעה מגוון משקפי שמש בעיצובה של קרולינה למקה, בת זוגו של גביזון. מחירי המשקפיים נעים בין 99 ל-199 שקל ליחידה.

בבסיס הרשת עומד הרצון לנצל את כושר הייצור במזרח לטובת מכירה במחירים נמוכים יחסית בשוק, ועל-ידי כך לנגוס ברשתות משקפי השמש דוגמת אירוקה ו-X-RAY וכן במכירות משקפי השמש ברשתות האופטיקה.

בעת השקת הרשת אמר ל"גלובס" יובל שני, מנכ"ל קרולינה למקה ואחד מבעלי המניות: "אנחנו באים לעשות סדר יום חדש. הישראלים רגילים לשלם בעונת הקיץ 300 שקל ויותר על מותגי משקפי השמש הפרטיים של הרשתות. אנחנו נציע מחירים אחידים לאורך כל השנה ואנו מקווים שזה ישנה את תפיסת הלקוח, שיבין שהוא יכול לקנות משקפיים איכותיים ואופנתיים, במחירים לכל כיס".

תחילה תכננה הקבוצה לפתוח 20 נקודות מכירה, אך אלה כבר גדלו לכ-30 סניפים.

גביזון הכחיש לחלוטין את הדברים.