תקציב המדיה של לוריאל נשאר ביוניברסל מקאן

מדובר בתקציב מדיה שנתי בהיקף של כ-5 מיליון דולר במחירים ריאליים

תקציב המדיה של קבוצת הקוסמטיקה לוריאל נשאר בחברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון - כך נודע ל"גלובס". החברה ערכה באחרונה מכרז על התקציב, שבו לקחו חלק 4 חברות מדיה: יוניון, TMF, פובליסיס ישראל ויוניברסל מקאן.

תקציב המדיה של קבוצת לוריאל עומד על היקף של כ-5 מיליון דולר בשנה במחירים ריאליים. מערך הפרסום של החברה בתחום הקריאייטיב מונה מזה שנים ארוכות את משרדי הפרסום פובליסיס ישראל (בגלגולו הקודם גלר-נסיס, שירש את התקציב מאריאלי שמוזג לתוכו), גיתם BBDO ומקאן-אריקסון.

יוניברסל מקאן מחזיקה בתקציב המדיה של לוריאל מאז 2004, והיא הצליחה לשמור עליו עד עתה במסגרת כל ניסיון או בדיקה שנעשו בחברה בעבר.

לפני מספר שבועות פנתה לוריאל למספר חברות מדיה והזמינה אותן להציע הצעות מסחריות כחלק ממכרז מדיה שהקבוצה עורכת. בשוק לא מיהרו להתרגש. שלא לייחוס סיפרו אז כי בלוריאל הוחלט לצאת למכרז בשל חילוקי דעות ומשבר אמון שיש לחברה עם יוניברסל.

בשלב מוקדם העריכו בחברות כי הסיכוי לשנות את אופן רכישת המדיה של הקבוצה איננו גבוה, וכי המכרז הוא דרך "לקרוא את יוניברסל לסדר". למרות זאת, בסופו של דבר הוגשו 4 הצעות.

גיתם, שמחוברת לחברת המדיה TMF, הגישה באמצעותה הצעה; פובליסיס הגישה הצעה באופן עצמאי, שכן חברת המדיה הדומיננטית של הקבוצה, זניט מדיה, מטפלת בתקציב המתחרה של פרוקטר& גמבל; יוניון מדיה הגישה הצעה בתור חברה עצמאית שלא מטפלת בתקציבי קריאייטיב; ויוניברסל הגישה הצעה בשם קבוצת מקאן.

שלא לייחוס מספרים מקורבים לתקציב כי ביוניברסל היו נחושים להשאיר את התקציב אצלם והגישו הצעת מחיר אטרקטיבית מאוד, שהייתה זולה באופן משמעותי מההצעות המתחרות. התוצאה: למרות חילוקי הדעות - התקציב נשאר במקאן.