מיליון שקל פיצויים לכדורגלן נוער שנפצע בתאונת דרכים

בית המשפט העליון הורה לחברת הביטוח מנורה לפצות את הנו ג'אבר, ששיחק במחלקת הנוער של מכבי חיפה, על אובדן כושר השתכרות עתידי

מיליון שקל - זה הסכום שתשלם חברת הביטוח מנורה לכדורגלן הנו ג'אבר (22), לשעבר שחקן במחלקת הנוער של מכבי חיפה, בעקבות תאונת דרכים שעבר לפני 5 שנים ובגינה תבע את חברת הביטוח על אובדן השתכרות ככדורגלן מקצועי.

בית המשפט העליון, בהרכב השופטים עדנה ארבל, חנן מלצר ויצחק עמית, בשבתו כבית דין לערעורים אזרחיים, דחה את ערעורה של מנורה ואף הוסיף בפסק הדין: "אם נחשב את הפסד ההשתכרות של השחקן על-פי מגבלת שילוש השכר הממוצע במשק וגיל הפרישה הצפוי שנקבע על-ידי בית המשפט המחוזי בחיפה, נמצא כי הסכום של מיליון שקל שנפסק על-ידי בית המשפט הוערך אף על הצד הנמוך".

הנו ג'אבר, תושב הכפר ג'וליס, היה כוכב קבוצת הנערים של מכבי חיפה. ביולי 2007, בהיותו בן 17 ו-3 חודשים, בטרם עלה לקבוצת הנוער, נפצע בתאונת דרכים, בה נהרג חברו ונפצעו 3 חברים נוספים. הוא נפצע בכתף וביד, ולאחר שקלול כל הנזקים הגופניים והנפשיים שלו נפסקו לו 27% נכות.

למרות זאת שב ג'אבר לשחק, ובעונת 2008/09 אף היה למלך שערי קבוצת הנוער והוזמן לנבחרת הנוער, אם כי לא נטל חלק באף משחק. הוא הוחתם במכבי חיפה ל-5 שנים, הושאל להפועל רמת-השרון תחילה, ובעונה שעברה רשם מספר משחקים בתחילת העונה במועדון הכדורגל כרמיאל צפת מליגה א', וכך כנראה הסתיימה הקריירה שלו.

ג'אבר תבע וזכה מול חברת הביטוח מנורה בגין תאונת הדרכים על 8 ימי האשפוז (51,018 שקל), על אובדן כושר השתכרות של 25% עד לגיל הפרישה (620 אלף שקל) ועל הפסד השתכרות ככדורגלן מקצועי ואובדן הקריירה על גיל 35 (מיליון שקל).

על ההחלטה האחרונה ערעורה חברת הביטוח באמצעות עו"ד יוסף הוד, בטענה כי "לא הוכח שלמשיב היה פוטנציאל השתכרות גבוה ככדורגלן", וטענה כי לא רק ששב לשחק לאחר התאונה והוזמן לנבחרת הנוער, הרי שפרישתו נבעה מפציעה בשריר הירך מאחור.

ג'אבר, באמצעות עורכי הדין אורן גוהר ומירב חן, טען כי הפיצוי שנפסק לו קטן, שכן הוא יכול היה להמשיך בקריירה כמאמן. כאמור, בית המשפט העליון דחה את הערעורים והותיר את פסק הדין של בית המשפט המחוזי.