הבורסה המשיכה לרדת גם היום על רקע המבצע בעזה

צה"ל ממשיך במבצע "עמוד ענן" בעזה; מבול רקטות נורו לעבר ישראל ■ ירידות גם בבורסות אירופה ■ היום יפורסם מדד המחירים לצרכן לאוקטובר

הבורסה בת"א סגרה היום (ה') ביומו האחרון של שבוע המסחר המקומי בירידות שערים על רקע רוחות המלחמה בעזה, כשמבצע "עמוד ענן" בעזה נכנס ליומו השני. המבצע, שהחל אתמול לקראת סיום המסחר, עם חיסולו של רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי, הביא אתמול בסיום לצניחה חדה של המעו"ף, אבל היום, יצוין, נראה כי המשקיעים בבורסה המקומית לא הגיבו בפאניקה יתרה.

חיל האוויר תקף מאתמול בערב מטרות רבות בעזה, והחמאס, מצידו, המשיך לירות עשרות טילים לעבר יישובי הדרום. אין נפגעים בצד הישראלי, אך נזקים נגרמו לרכוש. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "העברנו מסר ברור לחמאס ולארגוני הטרור האחרים. צה"ל ערוך להרחבת הפעולה אם יהיה צורך". דובר צה"ל אף הוסיף כי "האופציה של פעולה קרקעית עומדת על הפרק".

עוד גורם שמשפיע לרעה על הסנטימנט של המשקיעים בת"א, היא הנעילה השלילית אמש בוול סטריט. המדדים המובילים ירדו בשיעור מירבי של 1.45% לשפל של יותר מ-4 חודשים.

אמש פירסם הבנק המרכזי האמריקני את הפרוטוקולים של החלטת הריבית לחודש נובמבר, ומהם עולה כי חלק מחברי הפד' תומכים בהחלטה להגברת תוכנית ה-QE3 לאחר שתוכנית ה"אופריישן טוויסט" תסתיים בסוף השנה. בנוסף יש הסכמה על הצורך לקביעת תנאים שבמידה ויתקיימו יעלה הפד את הריבית.

ה"צוק הפיסקלי" המתקרב בארה"ב ממשיך להיות ברקע, כשהנשיא ברק אובמה מנסה להגיע לפתרון שימנע קיצוצים בהוצאות הממשל הפדרלי והעלאת מסים בהיקף של 607 מיליארד דולר.

הערב לאחר סגירת המסחר בת"א יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, ולפי התחזיות המוקדמות הוא צפוי להצביע על עלייה של 0.1%-0.5%. מדד ספטמבר הפתיע ונותר ללא שינוי לעומת הצפי לעלייה. הסעיפים המרכזיים שישפיעו במידה הרבה ביותר על המדד של אוקטובר הם סעיף הדיור וסעיף המזון על רקע העלאות המחירים של חברות המזון.

דוח פושר לטאואר

טאואר רשמה ירידה של 12% במכירות הרבעון השלישי ל-154.6 מיליון דולר. בחישוב על פי GAAP, ההפסד ברבעון השלישי של 2012 היה 18 מיליון דולר או 84 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 2 מיליון דולר או 9 סנטים ברבעון השלישי של 2011. הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון השלישי הסתכם ב-32 מיליון דולר או 1.47 דולרים למניה.

דלק ישראל שבשליטת יצחק תשובה דיווחה אתמול על רווח נקי של כ-21 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2012, לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מחזור המכירות נטו גדל בכ-3% לכ-1.705 מיליארד שקל.

אלווריון פרסמה אמש דוח כספי שהצביע על ירידה של כ-20% בהכנסות הרבעון השלישי ועל מעבר להפסד נקי של יותר מ-20 מיליון דולר.

מניית פרוטליקס בלטה אתמול בעלייה חדה במסחר, על רקע ההסכם הצפוי למכירת התרופה שלה למחלת הגושה לממשלת ברזיל, בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אינו מתנגד למכירת כיל לחברת פוטאש. לדבריו, "מבחינת הפעילות הכלכלית, אם הם ימשיכו להפיק כאן, אין שום סיבה לא למכור", אמר פישר בראיון לבלומברג.