תוצאות חיוביות לקמהדע בניסוי קליני בסוכרת נעורים

על פי הדיווח, מניתוח תוצאות הניסוי עולה כי חלבון ה-AAT עשוי לעצור את התקדמות מחלת הסוכרת, לאפשר המשך פעילות של תאי הבטא בלבלב המפרישים אינסולין ולאפשר איזון סוכרתי טוב יותר

קמהדע מדווחת הבוקר (א') על תוצאות חיוביות בניסוי קליני שלב 1/2 בסוכרת נעורים לטיפול בחלבון ה-AAT, הנמצא בתרופת ה-GLASSIA של החברה.

על-פי הדיווח, מניתוח תוצאות הניסוי עולה כי חלבון ה-AAT עשוי לעצור את התקדמות מחלת הסוכרת, לאפשר המשך פעילות של תאי הבטא בלבלב המפרישים אינסולין ולאפשר איזון סוכרתי טוב יותר.

עוד מדווחת החברה כי לאור הצלחת הניסוי ותוצאותיו, היא נערכת להמשך פיתוח תרופת ה-AAT בעירוי לטיפול וריפוי סוכרת נעורים ולקדמה לצורכי אישור.

לפי דיווחי החולים, למרביתם נצפתה ירידה בצריכת האינסולין במרבית תקופות הניסוי, ובמקביל חלה ירידה ברמת נוגדני הסוכרת (נוגדני סוכרת ספציפיים), שעשויה להעיד על ירידה בתגובה האוטואימונית בלבלב כנגד הלבלב.

מנכ"ל קמהדע, דוד צור, ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו שמחים וגאים מאוד על הצלחת הניסוי והשגת ראיות מעודדות ביותר ליעילות ולבטיחות הגבוהה המתקבלת משימוש בחלבון ה-AAT בטיפול ואולי אף בריפוי מחלת סוכרת נעורים. מדובר בהוכחה קלינית ראשונה שעשויה להביא לפריצת דרך עולמית בתחום הטיפול והריפוי של סוכרת נעורים. איכות התוצאות שהתקבלו מקדמת אותנו לקראת המשך פיתוח התרופה".

צור הוסיף כי "בהתבסס על איכות התוצאות המצוינות שהושגו בניסוי והפוטנציאל הכלכלי הרב הגלום בהתוויה זו, מתכוונת החברה להמשיך את פיתוח התרופה לצרכי אישור ולהבטיח בכך מובילות עולמית בתחום, באמצעות טיפול חדשני, ראשוני ופורץ דרך לסוכרת נעורים, שעד היום טרם נמצא לה טיפול מתאים, מלבד הטיפול בסימפטומים של המחלה".