סלע רכשה 45% מבית אשדר ב-84.6 מיליון שקל

במסגרת העסקה נרכשו גם 45% מהזכויות ב-343 מקומות חנייה

קרן הריט סלע קפיטל רכשה את חלקה של אשדר בבניין המשרדים אשדר 2000 ב-84.6 מיליון שקל. מדובר ב-45% מהזכויות על בניין המשרדים כולו הממוקם על ציר יגאל אלון, סמוך לסינרמה ולהיכל נוקיה. במסגרת העסקה נרכשו גם 45% מהזכויות ב-343 מקומות חנייה. לאחר העסקה לא מחזיקה אשדר בזכויות נוספות בבניין.

הבניין, שהוקם לפני כ-11 שנים, כולל 18,768 מ"ר למשרדים ו-11,523 מ"ר המשמשים לחנייה בשלושה מרתפים. קומת הקרקע משמשת לסניף של רשת הסופרמרקטים מגה, ומעליה 6 קומות משרדים. לבניין זכויות חכירה מהוונות מעיריית ת"א התקפות עד שנת 2059.

לאחר העסקה תהיה הקרן שותפה בנכס עם קבוצת משקיעים אמריקנית המחזיקה ב-45% ממנו ומשקיע ישראלי המחזיק ב-10% מהזכויות בבניין. במקביל לדיווח על העסקה הנוכחית דיווחה סלע קפיטל כי היא נמצא במשא ומתן לרכישת 5% נוספים בבניין מידי המשקיע הישראלי. אם תצא העסקה אל הפועל תחזיק הקרן במחצית הזכויות בנכס.

ההכנסות מהחלק שרכשה סלע קפיטל מחברת אשדר במסגרת העסקה מסתכמות על כ- 6.8 מיליון שקל לשנה, המשקפים תשואה שנתית של 8.0%. הנכס כולו מושכר לכ-30 שוכרים שונים, בכללם חברת כלל ביטוח ששוכרת כ-55% מהנכס עם הסכם שכירות עד לשנת 2021. אחוזי התפוסה בבניין עומדים על 99%. נכון לדוחות הכספיים של אשדר לשנת 2011, עומדים דמי השכירות הממוצעים בבניין על 60 שקל למ"ר לחודש.

מהדיווח של סלע קפיטל לבורסה עולה כי עם חתימת העסקה העבירה החברה תשלום ראשון בגובה 31 מיליון שקל למוכרת ואת היתרה תעביר תוך 120 יום. הרוכשת תשלם מס רכישה והוצאות נילוות בסך 4.6 מיליון שקל. מחברת סלע קפיטל נמסר כי: "מימון העסקה יתבצע בחלקו (40%) על ידי הון הון עצמי בגובה כ-35 מיליון שקל, והיתרה בהלוואה מבנק או מוסד פיננסי או באמצעות הנפקת אג"ח סחיר".

את המו"מ עבור סלע קפיטל ניהלו יו"ר החברה שמואל סלבין ומנכ"ל החברה גדי אליקם. את העסקה ליווה מטעם סלע עורך הדין אנדרי פייר ממשרד שרגא בירן. לאחר העסקה תחזיק קרן סלע קפיטל 12 נכסים ברחבי הארץ.

שמואל סלבין, יו"ר קרן הריט סלע קפיטל, אמר כי "עסקה זו הינה בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה לרכישת נכסים בתשואות ראויות שימשיכו לייצר ערך למשקיעים. בניין אשדר 2000 הינו נכס איכותי שאנחנו שמחים שהתאפשר לנו לרכוש, ואשר מרחיב את פורטפוליו הנכסים של הקרן וצפוי לתרום להמשך מגמת הצמיחה. רכישת הבניין תתרום להגדלת תשואת הדיבידנד ולחיזוק ההון של החברה. הבניין נהנה משוכרים איכותיים ואיתנים ומפוטנציאל עלייה בשכר הדירה. עבור סלע קפיטל מדובר בעסקה אטרקטיבית שכן התשואה על הנכס נאמדת ב-8% בשנה, ושיעור התשואה על ההון של כ- 11%. סלע קפיטל בוחנת בכל רגע נתון שורה של וזאת על מנת להמשיך לצמוח ולהתרחב".