קומפיוג'ן מטפסת בבורסה: קיבלה השקעה של כ-15 מיליון ד'

ההשקעה, בחברה הבת קדם ביוסיינס (Keddem Bioscience) ■ קדם משתמשת ביכולות הביולוגיה החישובית של קומפיוג'ן וגם בכאלה שפיתחה בעצמה, כדי לגלות מולקולות שניתן לסנתז ממקור כימי ויש להן השפעה על הגוף

קומפיוג'ן הודיעה היום כי קיבלה השקעה של עד 15 מיליון דולר, בהתאם לעמידה באבני דרך, בחברה הבת קדם ביוסיינס (Keddem Bioscience). בעקבות ההודעה עולה מניית קומפיוג'ן כעת 4.2% בתל אביב והחברה נסחרת לפי שווי של 568 מיליון שקל.

בעקבות ההשקעה תהפוך קדם לחברה עצמאית. ההשקעה התקבלה מקרן השקעה אמריקנית. בעקבות ההשקעה תהפוך הקרן לבעלת המניות הגדולה בקדם.

קדם משתמשת ביכולות הביולוגיה החישובית של קומפיוג'ן וגם בכאלה שפיתחה בעצמה, כדי לגלות מולקולות שניתן לסנתז ממקור כימי ויש להן השפעה על הגוף. זאת לעומת קומפיוג'ן האם, המתרכזת בתרופות ביצור ביוטכנולוגי (חלבונים המיוצרים בתאים חיים). כמו כן, קדם מפתחת תרופות כימיות למטרות בגוף אשר התגלו על ידי המערכת של קומפיוג'ן.

החברה מנוהלת על ידי ד"ר דרור עופר וד"ר ארנון לוי, עוד מימיה בקומפיוג'ן.

קדם תהיה הספין אוף השני של קומפיוג'ן. חברת אבוג'ן מתחום האגרו-ביוטק, שהשתמשה ביכולות של קומפיוג'ן לפיתוח צמחים משופרים גנטית, ולאחר מכן פיתחה יכולות משלה.

אבוג'ן נסחרת היום ב625 מיליון שקל, יותר מההחברה האם. מכירת מניות אבוג'ן אפשרה לקומפיוג'ן להיחלץ מבעיית נזילות נקודתית ב-2009. קומפיוג'ן ביקשה להנפיק את אבוג'ן ואת קדם בערך באותות הזמן, ב-2007, אולם בסופו של דבר ויתרה על ההנפקה של קדם. בתשקיף דאז פורסם כי קומפיוג'ן השקיעה עד אז בקדם 5 מיליון דולר וכי החברה קיבלה עוד 2 מיליון דולר במענקי מדען.