במה משקיעים ג'ורג' סורוס וג'ון פולסון כעת, ולמה?

כיום נסחרת אונקיית הזהב סביב 1,733 דולר ואנליסטים מעריכים, בממוצע, שמחיר האונקייה יטפס ל-1,925 דולר במהלך 2013

מנהלי קרנות הגידור ג'ורג' סורוס וג'ון פולסון מגדילים את ההימור שלהם על המשך עליית הזהב. לפי רישומי ה-SEC הגדיל סורוס את החזקותיו בזהב בכ-49% במהלך הרבעון השלישי לשיא חדש. פולסון מחזיק כ-3.62 מיליארד דולר בזהב באמצעות תעודת הסל GLD.

כיום נסחרת אונקיית הזהב סביב 1,733 דולר ואנליסטים מעריכים, בממוצע, שמחיר האונקייה יטפס ל-1,925 דולר במהלך 2013. אם אכן תסריט זה יתממש תהיה זו השנה ה-13 ברציפות שבה הזהב רושם עלייה.

הסיבות לעליית הזהב ידועות - המשך ואף העמקת המשבר הפיננסי העולמי וחבילות התמרוץ העצומות של בנקים מרכזיים וממשלות ברחבי העולם, הגורמות לפיחות בשערי המטבעות. גם גרעונות הענק של מדינות מרכזיות, בעיקר של ארה"ב ומדינות בגוש האירו, תורמות לעליית הזהב.

גורם נוסף וחשוב הוא כמובן הריבית האפסית של בנקים מרכזיים בעולם והחששות מפני ירידה בערך אגרות חוב ממשלתיות.

"הזהב הוא למעשה גידור נגד הטעויות שעושים פוליטיקאים וממשלות בעולם", אומר Michael Mullaney, מנהל השקעות בבוסטון, בראיון לבלומברג. "אלה זמנים טובים להחזיק בתיקי ההשקעות נכס מוחשי כמו זהב".

פולסון, שהפך למיליארדר לאחר שהימר בהצלחה נגד בועת הסאב-פריים שהתפוצצה בארה"ב ב-2007, הגדיל במהלך הרבעון השני את ההחזקות שלו בזהב בכ-26% ומחזיק כיום בכ-66 טון זהב.