כמעט חינם עברה על חוקי העבודה; נקנסה ב-230 אלף שקל

בסניף רשת כמעט חינם ברחוב נחלת יצחק בת"א התגלו בבדיקה של התמ"ת הפרות רבות על חוקי העבודה הסוציאליים, ובהן אי-תשלום גמול שעות נוספות

במסגרת חקירה של האגף לאכיפת חוקי העבודה של משרד התמ"ת במחוז תל-אביב, שנערכה על-ידי המפקחת יעל גלילי, התגלו בסניף של רשת כמעט חינם ברחוב נחלת יצחק בתל-אביב הפרות רבות על חוקי העבודה הסוציאליים, הכוללות העסקת עובדים רבים בשעות עבודה ארוכות בניגוד למותר על-פי חוק, אי-תשלום גמול שעות נוספות לעובדים אלה לפי הקבוע בחוק, העסקת עובדים ללא מתן יום מנוחה שבועי בהתאם לחוק, העסקת עובדים מבלי מתן חופשה שנתית כדין, אי-מתן הודעה לעובדים המפרטת בכתב את תנאי עבודתם ועוד.

נוכח הפרות רבות אלה הגיש משרד התמ"ת, באמצעות עו"ד יאיר הלר, כתב אישום חמור לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב כנגד חברת כמעט חינם. בתגובה לכך טענה כמעט חינם בבית הדין כי משרד התמ"ת נקט באכיפה סלקטיבית כלפיה ביחס לבתי עסק אחרים, ולכן דרשה לבטל את האישומים נגדה.

השופטת אופירה דגן-טוכמכר דחתה טענה זו וקבעה כי הטענה לסלקטיביות פסולה באכיפה נטענה באופן גורף וכללי וללא כל הוכחה ממשית, וכי לא נפל כל פסול בפעילות משרד התמ"ת.

בסיום ההליכים בתיק הרשיעה השופטת דגן-טוכמכר את הנאשמת בביצוע כל העבירות נשוא האישומים, גזרה עליה קנס עונשי בסך 230,400 שקל וכן חייבה אותה לחתום על התחייבות שלא לעבור עבירות נשוא האישומים למשך 3 שנים.

מרשת כמעט חינם נמסר בתגובה: "התביעה הוגשה בגין עבירות ביחס למספר עובדים משנת 2008. כיום תיקנה החברה את כל הליקויים והגיעה לעסקת טיעון מול התמ"ת, על מנת לחסוך את כספי הציבור וזמנו היקר של בית המשפט בניהול הליך משפטי. כאמור, כיום נוהגת החברה על-פי החוק".