בזן צמצמה ההפסד ל-21 מ' ד'; מרווח הזיקוק - 5.3 ד' לחבית

ההפסד ברבעון השלישי של 2011 עמד על 38 מיליון דולר ■ המנכ"ל פינחס בוכריס: השיפור בתוצאות החברה - מקורו במרבית מגזרי הפעילות שלנו ובמיוחד במגזר הדלקים ובמגזר הפטרוכימיה

בזן שבשליטת החברה לישראל והפטרוכימיים סיכמה הבוקר (ד') את הרבעון השלישי של השנה צמצום ההפסד הנקי ל-21 מיליון דולר לעומת הפסד של 38 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מרווח הזיקוק הרבעוני המנוטרל עמד על 5.3 דולרים לחבית, לעומת מרווח הייחוס אשר עמד על 5.1 דולרים לחבית.

ה-EBITDA הרבעוני המאוחד הסתכם ב-61 מיליון דולר לעומת 21 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA הרבעוני המאוחד המנוטרל הסתכם ב-53 מיליון דולר לעומת 29 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל החברה פינחס בוכריס ציין עם פרסום הדוחות כי "הקבוצה מציגה ברבעון השלישי שיפור בתוצאות הן בהשוואה לרבעון המקביל של 2011 והן בהשוואה לרבעון השני של 2012. שיפור זה מקורו במרבית מגזרי הפעילות שלנו ובמיוחד במגזר הדלקים ובמגזר הפטרוכימיה. ברבעון השלישי של 2012 ייצרה הקבוצה EBITDA מנוטרל שהסתכם ב-53 מיליון דולר. יחד עם זאת, הוצאות מימון גבוהות והשפעות חשבונאיות הביאו אותנו לסיים את הרבעון בהפסד של 21 מיליון דולר".

בוכריס הוסיף כי "אנו נמצאים כיום על סף מימוש פירות האסטרטגיה אותה בנתה ויישמה הקבוצה בשנים האחרונות. השלמת רוב התוכנית צפויה להתחיל להניב תוצאות כבר בתקופה הקרובה תוך שאנו נהנים ממיצוי סינרגיות ותרומת ההשקעות. אנו מאמינים כי ברבעונים הבאים יבואו לידי ביטוי גם מהלכים ניהוליים רבים שביצענו ובשיתוף כלל מהלכים אלו קבוצת בזן תהיה רווחיות ויעילה יותר תוך הורדה הדרגתית של רמת המינוף".