ייצוגית: הודעות שופרסל על איסוף מוצרים לא היו שקופות ומלאות

התובעים טוענים כי שופרסל לא ציינה בהודעותיה כי קיים חשש בריאותי עקב צריכת המוצרים הפגומים, ולא הציעה פיצוי לצרכנים שרכשו את המוצרים

בדיווח שהעבירה היום (ד') שופרסל לבורסה, היא מעדכנת כי הוגשו נגדה שתי בקשות להכרה בתביעות כייצוגיות. הבקשות הוגשו לבית משפט המחוזי בתל-אביב ב-29 לאוקטובר השנה.

שתי הבקשות מתבססות על אותה טענה, לפיה הודעות שפרסמה הרשת על הורדת מוצרים מהמדף בשל ליקויים שהתגלו בהם, לא היו שקופות ומלאות.

נזכיר כי מעת לעת מודיעות יצרניות על איסוף והחזרת מוצרים שהתגלה בהם ליקוי ושעולה חשש מהשימוש בהם. על הודעות כאלה מחויבות החברות להודיע בתקשורת.

אחת התביעות מתייחסת להודעה החברה מחודש דצמבר 2011 על הורדת מרקי הפטריות של המותג הפרטי "שופרסל" עקב חשש להימצאות שאריות חלק במוצר. התביעה השנייה מתייחסת להודעת שופרסל מחודש מאי השנה על הורדת סלטים מסוימים עקב חשד להימצאות חיידק ליסטריה.

התובעים טוענים כי בהודעותיה, שופרסל לא ציינה כי קיים חשש בריאותי עקב צריכת המוצרים הפגומים.

בתוך כך, נטען כי על החברה היה לנקוט בפרסומים מאסיביים יותר אשר יגיעו לכלל צרכני המוצרים באמצעות פנייה אקטיבית ללקוחות. עוד צוין כי היה על שופרסל להציע פיצוי לצרכנים שרכשו את המוצרים הפגומים.

התובעים מעריכים כי בכל אחת המבקשות נכללים כ-100 אלף צרכנים שרכשו את המוצרים האמורים. הפיצוי הנדרש בתביעה הראשונה עומד על 10.8 מיליון שקל (800,000 שקל כפיצוי על נזק ממוני בגין עלות המוצר ובתוספת של 100 שקל לכל צרכו עבור פגיעה באוטונומיה).

בבקשה השנייה הסכום אותו מבקשים התובעים להכיר הוא 12 מיליון שקל, 2 מיליון מתוכם כפיצוי על הנזק האישי בגין עלות המוצר, ויתר הסכום עבור פגיעה באוטונומיה.

שופרסל ציינה בהודעה לבורסה כי היא לומדת את בקשות האישור וטרם הגישה את תשובותיה.