מיוחד ל"גלובס": ג'רמי לוין כותב לעובדי טבע מזירת הקרבות

"חווינו 4 אזעקות, הצטופפנו יחד במקלטים והחלפנו חיוכים מבוישים; מקווים שכיפת ברזל תצליח ליירט טילים אלה, ובו בזמן למדנו להכיר אחד את השני"

מנכ"ל טבע בחצי השנה האחרונה, ד"ר ג'רמי לוין, בוודאי לא תיאר לעצמו שחוויותיו בתפקיד יכללו ביקור במפעלי החברה הנמצאים בקו האש. השבוע נסע לוין לדרום, ואת רשמיו חלק עם עובדי טבע בארץ ובעולם בבלוג פנימי של החברה.

"יצאנו לדרך לפני הזריחה, במטרה להגיע בזמן כדי לברך ב'בוקר טוב' את משמרת הבוקר של אתר טבע-טק ברמת-חובב", כותב לוין, ומציין את שמות העובדים שפגש. "למרות שלא התקיימו לימודים, 90% מהעובדים התייצבו לעבודה, במסירות גבוהה ומתוך תחושת מחויבות. העובדים סיפרו שחשוב להתמודד עם המצב הקשה ללא פחד. ביום לפני הביקור נורה מטר פגזים. מיד לאחר ביקורי ביתו של אחד העובדים ספג פגיעה ישירה. במזל גדול לא היו נפגעים".

משם עשה לוין את דרכו לאשדוד, "חולף על פני שילוב מוזר של מכוניות, משאיות, גמלים וטנקים. לעתים הוארו השמיים בנתיבי עשן, שהצטלבו מעל מכוניתנו בכל פעם שמערכת כיפת ברזל יירטה טיל נוסף, והסירה עוד איום מהאוכלוסייה שעל הקרקע".

על ביקורו בעיר מספר לוין: "הרחובות היו ריקים. בתי-הספר, הגינות והמקומות הציבוריים היו סגורים ושוממים. למרות זאת, כשנכנסתי למפעל טבע באשדוד והעובדים שם קיבלו את פניי, חשתי ברוח הייחודית של טבע". את העובדים, בהם הורים שילדיהם נותרו בבית, מכנה לוין "גיבורים": "חווינו 4 אזעקות, הצטופפנו יחד במקלטים והחלפנו חיוכים מבוישים, מקווים שכיפת ברזל תצליח ליירט טילים אלה, ובו בזמן למדנו להכיר אחד את השני".

לסיכום כותב לוין: "כולי תקווה שהשקט ישרור לטובת שני הצדדים בסכסוך הזה, ושיום אחד יימצא פתרון של שלום לאזור. ועד אז, נמשיך לייצא תרופות חוצות גבולות".