דיסקונט הגיש בקשה לכינוס מניות גדות מיכליות

נכון להיום נמצאת אמפל בסכסוך משפטי עם בעלי האג"ח, וזאת לאחר שמימן הודיע כי הוא מוותר על מניותיו בחברה

בנק דיסקונט לא מחכה שיוסי מימן יפתור את בעיותיו עם מחזיקי האג"ח של אמפל: ל"גלובס" נודע כי הבנק הגיש היום בקשה לבית המשפט בקשה לכינוס מניות גדות מיכליות, אשר לבנק יש שעבוד עליהם.

בנק דיסקונט העמיד לחברת אמפל שבשליטת מימן אשראי לרכישתה של חברת גדות, אשר יתרתה נאמד בחודש ספטמבר בכ-80 מיליון דולר. בעקבות בקשת הצ'פטר 11 אותה הגישה אמפל בתחילת חודש ספטמבר לבית המשפט בארה"ב, קיזז בנק דיסקונט כ-16 מיליון דולר מקופתה של אמפל, בגין החוב שהעמיד לה.

נכון להיום נמצאת אמפל בסכסוך משפטי עם בעלי האג"ח, וזאת לאחר שמימן הודיע כי הוא מוותר על מניותיו בחברה. אם אכן הדבר יתממש, לאחר תהליך טכני אמורים בעלי האג"ח, בהיקף של כ-920 מיליון שקל, להמיר את החוב שבידיהם למניות, ולהפוך לבעלי השליטה בחברה. במצב זה, יוכלו מחזיקי האג"ח להחליט מתי ובאיזה מחיר לממש את גדות.

דיסקונט כפי הנראה אינו מעוניין להיות תלוי בהחלטה של בעלי האג"ח, ולכן הגיש בקשה לאכיפת השעבוד. במידה וזה אכן יתקבל, הבנק יוכל להחליט למי ומתי למכור את החברה, ועודף התמורה שתתקבל מהמכירה על ההלוואה שהעמיד לאמפל, יגיע למחזיקי האג"ח.

גדות מיכליות גדות, שבניהולו של ארז מלצר, מספקת פתרונות יבשתיים וימיים לסחר ואחסון כימיקלים. כ-60% מהכנסותיה מגיעות מחו"ל, בעיקר מאירופה. את שנת 2011 סיימה גדות עם גידול של 8.6% בהכנסות, והגיעה לרמה של 540 מיליון דולר. ה- EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) מסתכם בכ-30 מיליון דולר.