השיחה: אהוד ברק יוצא לחופשת שחרור

איפה בילה שר הביטחון את השעות שאחרי הודעת הפרישה? ■ מה עשה ליאור רייטבלט בבגדי בלרינה? ■ וגם: מה חושב ראובן אגסי על הפריימריז בליכוד?

אהוד ברק יוצא לחופשת שחרור: שר הביטחון אהוד ברק, שהודיע אתמול (ב') על פרישתו מהחיים הפוליטיים (יש שיאמרו: לעת עתה), בילה את אחר-הצהריים שלאחר הודעת הפרישה בחברה מפרגנת.

ברק הגיע למלון דן בתל-אביב כדי לקחת חלק בטקס הענקת פרס בן-גוריון שנערך בחסות בנק הפועלים. פרס בן-גוריון מוענק מדי שנה על-ידי עמותה שהוקמה ביזמתו של דוד בן-גוריון, שמטרתה פיתוח הנגב.

מאיר שמגר, מיקי וליאורה פדרמן, טקס הענקת פרס בן גוריון / צילום: סיון פרג'
 מאיר שמגר, מיקי וליאורה פדרמן, טקס הענקת פרס בן גוריון / צילום: סיון פרג'

מאיר שמגר ומיקי וליאורה פדרמן

העמותה הקימה, בין השאר, את המדרשה בשדה בוקר על המוסדות החינוכיים והאקדמיים שבה. הפרס מיועד לחוקרים, לסופרים, למחברים ולאנשי רוח, שבפועלם ובמעשיהם מנציחים את חזונו של ראש הממשלה הראשון בכל הקשור לפיתוח הנגב ומקיימים את מורשתו. השנה התכבדו בפרס אלוף (מיל') שלמה גזית לשעבר ראש אמ"ן שכיהן כנשיא אוניברסיטת בן-גוריון שבבאר שבע, ופרופ' דבורה הכהן, היסטוריונית וסוציולוגית, חוקרת מובילה בתחום העלייה והקליטה.

האירוע נערך בנוכחות נשיא המדינה שמעון פרס, שניצל את המעמד והעיתוי כדי לספר על עברו המשותף עם השר הפורש ברק.

עירית ומושיק תאומים, טקס הענקת פרס בן גוריון / צילום: סיון פרג'
 עירית ומושיק תאומים, טקס הענקת פרס בן גוריון / צילום: סיון פרג'

עירית ומושיק תאומים

במקום נכחו נציגי כלי תקשורת רבים מהצפוי, שהביעו התעניינות רבה בברק בעקבות הודעתו הדרמטית. בין הבכירים שהתמנגלו: נשיא המדינה לשעבר ונשיא יד בן גוריון יצחק נבון; יאיר סרוסי יו"ר בנק הפועלים אשר פתח את דבריו בברכות לנשיא פרס ולנשיא לשעבר נבון וציין בהלצה כי שניהם אישים מנוסים וראויים לתפקיד שר הביטחון המתפנה; נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר מאיר שמגר; מיקי וליאורה פדרמן; עירית ומושיק תאומים; יעקב שחר; רמי מרדור; ראש המוסד לשעבר שבתי שביט ועוד.

יהב וברקת בתחרות יופי

למעלה מ-600 איש הגיעו אתמול לבנייני האומה בירושלים כדי להשתתף ב"וועידה השנתית למינוף ערים 2012", שערכו מידע כנסים ובנייני האומה. את הכנס פתח שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס. יגאל רביד, שהנחה את הוועידה, פנה לשר ואמר: "אתה היית שר התקשורת. הבוקר קמנו עם ידיעה שמחירי הסלולר ירדו ב-50%. אני מחכה ליום שמחירי הנדל"ן והדירות ירדו ב-50%". אטיאס בתגובה הדגיש כי בעיניו הפתרון לבעיית הדיור בישראל הוא פשוט: "יש להגדיל את היצע הקרקעות כדי לשנות את המגמה", וטען כי ב-4 השנים האחרונות "אושרו 83 אלף יחידות דיור - שזה הנתון הגבוה ביותר מזה 13 שנים".


יונה יהב, אריאל אטיאס וניר ברקת

ההמתנה למשחק הכדורגל בליגת העל בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה שנערך אמש, הביאה לעימות בין ראשי העיריות המעורבות. בתחילת הוועידה יונה יהב, ראש עירית חיפה, הקניט את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ואמר כי "אמנם ירושלים היא העיר היפה בעולם אך בישראל חיפה היא היפה ביותר". ברקת לא נשאר חייב והציע ליהב להמתין לערב - למשחק. יהב סיפר כי את ההשראה למיתוג עירו הוא שאב מהעיר חולון. איש המיתוג נפתלי שפיצר, המוכר יותר כבעלה של ציפי לבני, הפך למוקד עבור רבים מהנוכחים אשר ניסו לחלץ ממנו מידע על התוכניות הפוליטיות של רעייתו. שפיצר, בחר לשמור על זכות השתיקה. עוד נכחו: ראש עיריית בני ברק הרב יעקב אשר, משה סיני ראש העיר ראש העין, חנן מור הבעלים של חברת הבנייה חנן מור ועוד.

באומן בשיכון ותיקים

"פורום שיכון ותיקים" של משרד הפרסום באומן-בר ריבנאי התכנס בראשון בערב בביתו של משה גאון בעין ורד. בפורום חברים כ-30 אנשים שהיו הבסיס של המשרד. הפורום כולל אנשים שהיו חלק מהמשרד מראשיתו, עוד ב-1985 אז הוקם על-ידי יורם באומן ומיקי בר, ואנשים נוספים שהצטרפו במהלך השנים, חלקם עם כניסתם ב-1993 של השותפים הנוספים גאון ושוני ריבנאי.


פורום הוותיקים

המפגש כלל באופן טבעי שיחות על אקטואליה, חומוס ופלאפל, והקרנת מצגת תמונות. בנוסף לשותפים נצפו צוחקים: יוסי לובטון, ליאור עמית, יורם רוזנבלום, גדי אטל, גיא טולדנו, דורית גבילי ועוד.

שטנצלר והקמע

בבחירות שנערכו השבוע בחבל קטלוניה שבספרד נבחרה מפלגתו של הנשיא ארתור מאס. האם יש קשר ל"סיוע הישראלי" שקיבל? מתברר, כי בשבוע שעבר ביקר בקטלוניה יו"ר קק"ל העולמי אפי שטנצלר במסגרת טקס ברית חורשות תואמות בין קטלוניה ליער קק"ל. במהלך הטקס העניק שטנצלר למאס אצטרובל מוכסף מיערות קק"ל ואמר לו: "קבל אצטרובל זה כקמע להצלחתך".

ארתור מאס, אפי שטנצלר, ברית חורשות תואמות קטלוניה קק
 ארתור מאס, אפי שטנצלר, ברית חורשות תואמות קטלוניה קק

ארתור מאס ואפי שטנצלר

עוד השתתפו בטקס ראש העיר של ברצלונה חוויאר טריאס, נשיא ספרד היוצא לורנס פרנקס ונציגי הקהילה היהודית בברצלונה. הקשר בין שטנצלר ומאס נוצר לאחר שהמומחים של קק"ל העבירו מהידע שצברו לאנשי המקצוע בספרד לאחר שריפת ענק שהתרחשה בקטלוניה. בקק"ל אף הנציחו את הנספים באסון על ידי נטיעת חורשה תאומה ביער יתיר בישראל.

פייג' תופס טרמפ

לארי פייג', ממייסדי גוגל, תפס לאחרונה טרמפ על אחת מסירות המפרש המהירות ביותר במפרץ סן פרנסיסקו. הסקיפר של הסירה, שגם עיצב אותה - אלן תבו - מחפש נותני חסות מעמק הסיליקון כדי לממן ניסיון לשבור את השיא בחציית האוקיאנוס השקט שהוא מתכנן לבצע בשנה הבאה. תבו וצוותו מתכננים לחצות את האוקיאנוס השקט מלוס אנג'לס להונולולו בהידרופטר - כך קוראים לכלי השייט, שהוא חצי סירה וחצי מטוס. לצורך כך עליהם לגייס 3-3.6 מיליון דולר. תבו הציע לפייג' טרמפ לאחר שבראשית החודש הודיע מייסד גוגל בעמוד שלו בגוגל פלוס שהוא מתעניין בשייט במהירות גבוהה.

בגדי הבלט של רייטבלט

ברשת סופר-פארם סיכמו את השנה החולפת ב-3 אירועים מרכזיים: ביום ראשון בבוקר נערך כנס עמיתי ומנהלי סופר-פארם במלון דיוויד אינטרקונטיננטל, שבו נכחו כל מנהלי 184 סניפי הרשת וחברי ההנהלה. במסגרת הכנס הציגה ההנהלה את הנעשה בשנה שחלפה והציבה יעדים לשנה הבאה.

את הערב בילו המנהלים והבכירים במסיבה בהאנגר 11 בנמל תל-אביב. הערב כלל הופעה של הזמר אביב גפן.

בכירי סופר פארם באגם הברבורים, סיכום שנת 2012 / צילום: מושיק לינדבאום
 בכירי סופר פארם באגם הברבורים, סיכום שנת 2012 / צילום: מושיק לינדבאום

בכירי סופר-פארם בהופעה

רגע השיא של הערב נרשם כאשר בכירי החברה בהם ליאור רייטבלט המנכ"ל, ניצן לביא המשנה למנכ"ל, דני לוזון סמנכ"ל הסחר ועופר לוי סמנכ"ל השיווק, עלו לבמה לבושים בבגדי בלט וביצעו קטע ריקוד סטייל אגם הברבורים.

את האירועים חתם יריד הספקים של סופר-פארם שהתקיים אתמול בבוקר בגני התערוכה, ובו הציגו הספקים למנהלים ולעמיתי הרשת את הסחורה לשנה הקרובה.

ליאון קופלר, יו"ר סופר-פארם, נכח בכל האירועים ונראה מרוצה מהחגיגות ומהחוגגים.

מה הסטטוס

Reuven Agassi בעקבות הפריימירז בליכוד: זו דמוקרטיה בהת"גלמודה". קדימה חלטוריסטים - תמשיכו להוביל אותנו לאבדון.