לפני חוק השכר: החברה לישראל תאשר חוזי אלשטיין וגלעד

בעלי המניות יתבקשו לאשר את הארכת כהונתם של יו"ר החברה והמנכ"ל ב-3 שנים החל מיולי 2013 ■ ב-2011 עמדה עלות השכר של גלעד על 21.1 מיליון שקל ■ עלות העסקת אלשטיין - 15 מיליון שקל

‎‎החברה לישראל זימנה היום אסיפה כללית לחודש הבא, אשר בה יתבקשו בעלי המניות לאשר את הארכת כהונת יו"ר החברה, אמיר אלשטיין, והמנכ"ל, ניר גלעד, בשלוש שנים החל מיולי 2013, עם שינויים מסוימים בתנאי העסקתם.

‏‏עלויות שכרם של גלעד ואלשטיין הן מהגבוהות בשוק ההון המקומי. ב-2011 עמדה עלות השכר של גלעד על 21.1 מיליון שקל - מרבית הסכום מבוסס מניות. עלות העסקתו בחמש השנים האחרונות הצטברה ל-73.5 מיליון שקל. ‏

עלות העסקת אלשטיין, שנכנס לתפקיד ביולי 2010, עמדה אשתקד על 15 מיליון שקל (גם אצלו עם רכיב מנייתי משמעותי).‏

‏בקשת האישור מגיעה בהתאם לתיקון 20 לחוק החברות (חוק שכר הבכירים), שייכנס לתוקף בתחילת דצמבר. בחברה לישראל ציינו, כי הדירקטורים שאישרו את הארכת הסכמי ההעסקה "נתנו דעתם לרצון להבטיח, לטובת החברה, תנאי העסקה ותגמול הולמים שלדעת הדירקטורים משרתים את מטרות החברה וכלל בעלי מניותיה, בשים לב גם לכניסתו הצפויה של תיקון 20 לחוק החברות ולהליכי האישור שיידרשו על פיו".

‏‏שינוי התנאים כולל מנגנון הבשלה מוקדמת של אופציות; הגדרות מחדש של תקופת ההסתגלות במקרה של סיום כהונה; מענק פרישה לשיקול דעת הדירקטוריון; ומענק יחסי בהתאם לתוצאות החברה בשנה שבה יסיים בעל התפקיד את כהונתו. ‏לפי העדכון, החברה לישראל תקצה לכל אחד מהשניים אופציות שבמימושן יעמדו על 0.45% מהון החברה, וכן היא תקצה אופציות לבכירים נוספים בחברה.