היקף היצוא להודו וברזיל בעלייה - על חשבון מדינות אירופה

בחודשים ינואר - ספטמבר ירד היקף יצוא הסחורות ללא יהלומים ב-4% לכ-34.3 מיליארד דולר ■ הודו עלתה מהמקום התשיעי למקום השביעי ביעדי היצוא, וברזיל עלתה מהמקום השניים עשר למקום התשיעי

היקף היצוא מישראל לשווקים המתעוררים גדל. ברזיל והודו מגדילות את כוחן בתור יעדי היצוא מישראל, על חשבון מדינות אירופה.

על פי מכון הייצוא, חלו מספר שינויים בדרוג עשרת יעדי היצוא המובילים של ישראל: הודו עלתה מהמקום התשיעי למקום השביעי, ברזיל עלתה מהמקום השניים עשר למקום התשיעי וספרד ירדה מהמקום העשירי למקום השניים עשר.

עוד עולה מהנתונים כי בחודשים ינואר - ספטמבר הסתכם ייצוא הסחורות ללא יהלומים בכ-34.3 מיליארד דולר, ירידה של כ-4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ארה"ב ממשיכה לשמור על מקומה בתור יעד היצוא מספר 1 של ישראל, חרף ירידה של 11% בהיקף יצוא הסחורות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, ל-8.1 מיליארד דולר. במכון היצוא מציינים כי הירידה בייצוא התרופות הינה הגורם העיקרי שהשפיע על נתוני היצוא לארה"ב בתקופה זו. בנטרול ענף תרופות נרשמת עלייה קלה של כ 2% בייצוא לארה"ב.

כאמור, הודו וברזיל התקדמו ברשימת היעדים ליצוא על חשבון ספרד ואיטליה. הודו שדורגה במקום התשיעי בתקופה מקבילה אשתקד מזנקת למקום השביעי עם היקף יצוא של כ-1.1 מיליארד דולר, עלייה של כ 13%. ברזיל שדורגה במקום 12 בתקופה מקבילה אשתקד, נכנסת לעשרת יעדי היצוא המובילים תוך זינוק למקום התשיעי. סך היצוא לברזיל בחודשים אלו הסתכם בכ-900 מיליון דולר, גידול של 28%. ביתר דרוגי היצוא (במקום שני עד שישי) לא חלו שינויים.

לדברי רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא, "הנתונים מעידים כי מרכז הכובד של היצוא מישראל ממשיך לעבור מאירופה לכלכלות הצומחות באסיה ובדרום אמריקה". גבאי קורא לממשלה להגדיל את הערבויות לייצוא לשווקים ברי סיכון וכן את הסיוע למאמצי שיווק בחו"ל.