קרסו מוטורס: רווח נקי של כ-20.3 מיליון ש' ברבעון השלישי

החברה רשמה הכנסות של כ-654.6 מיליון שקל, לעומת כ-648 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

חברת קרסו מוטורס - יבואנית רכבי רנו, ניסאן ואינפיניטי - סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2012 עם הכנסות של כ-654.6 מיליון שקל, לעומת כ-648 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקבוצה השיגה ברבעון השלישי של 2012 נתח שוק של כ-8.1%, ומכרה במהלך הרבעון השלישי של השנה 3,966 כלי רכב, כאשר נתון זה הושפע מעלייה בהיקף המכירות של מותגי "רנו" ו"אינפיניטי".

יצוין, כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הגדילה קרסו את נתח השוק שלה בישראל לכ-8%, לעומת כ-7.7% בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת על אף שבשוק הרכב הישראלי כולו נרשמה ירידה של כ-10% בכמות הרכבים הנמכרים.

הרווח הנקי של קרסו מוטורס ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-20.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בסך הרווח הנקי נבעה בעיקר מהירידה בהכנסות ממכירת כלי רכב חדשים.

תזרים המזומנים של קרסו מוטורס מפעילות שוטפת הסתכם בכ-112.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2012, לעומת סך של כ-86.4 מיליון שקל ששימשו לפעילות שוטפת בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נבע ממימוש מלאי ומירידה ביתרות הספקים.

בסיכום תשעת החודשים של 2012, רשמה קרסו מוטורס הכנסות בסך של כ-2.02 מיליארד שקל, לעומת כ-2.05 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי מתחילת שנת 2012 הסתכם בכ-60.6 מיליון שקל לעומת סך של כ-78.8 מיליון שקל לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהירידה בהכנסות ממכירת כלי רכב חדשים, מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מהשקעה בפתיחת סניפים חדשים למכירת כלי רכב חדשים ובתחום השירותים הנלווים, וכן מגידול בהוצאות המימון כתוצאה משינוי בשווי נגזרים כתוצאה מהפרשי שער.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "קרסו מוטורס סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של למעלה מ-2 מיליארד שקל ועם רווח נקי של למעלה מ-60 מיליון שקל, כאשר בתקופה מאתגרת זו, שבה שוק הרכב הישראלי נחלש הצלחנו להגדיל את נתח השוק שלנו לכ-8%, וזאת בעיקר הודות להתחזקות הנוכחות של מותג "ניסאן" בשוק הישראלי והמשך שימור כוחה של רנו עם מגוון רכבים המתאימים לצרכי הלקוח, כגון רכבי הדיזל. מאז תחילת השנה חנכנו סניפים חדשים למכירת רכבים חדשים וגם העמקנו את פעילותנו בתחום הליסינג. חלק מהצעדים האמורים צורכים הוצאות בטווח הקצר, אך אנו מאמינים שהם יניבו פירות חיוביים כבר במהלך הרבעונים הקרובים. במסגרת מערכת היחסים המצוינת שלנו עם היצרנים, אנו משקיעים משאבים רבים בהבאה של דגמים חדשים של ניסאן ורנו אל השוק הישראלי, וזאת מתוך מטרה להגדיל את נתח השוק שלנו בראיה ארוכת טווח, ולהציע לשוק פתרונות מתאימים למצב הכלכלי הקיים".