גודלו המדויק של הקופון שגזרו סוכני השחקנים בפרמיירליג

הסוכנים גרפו לכיסם 77 מיליון ליש"ט מ-20 קבוצות הפרמיירליג במהלך השנה האחרונה, עלייה של 7% לעומת השנה שלפני כן; מנ. סיטי שיאנית הבזבזניות

עוד שנה חלפה, ובפרמיירליג ממשיכים להעשיר את חשבונות הבנק של סוכני השחקנים. מנתונים רשמיים שפרסמה הליגה האנגלית בסוף השבוע, עולה כי 20 המועדונים שלה שילמו בתקופה שבין ה-1 לאוקטובר 2011 ל-30 בספטמבר 2012 לסוכנים סך של 77 מיליון ליש"ט.

זוהי השנה השלישית ברציפות שבה קבוצות הפרמיירליג מגדילות את התשלומים לסוכנים. ההוצאה בשנה החולפת היתה גבוהה בכ-7% מזאת שנרשמה בשנה שלפני כן, וגבוהה בכ-15% ביחס לתקופה שלפני שנתיים.

על מה גוזרים סוכני השחקנים את הקופונים שלהם? בסך הכל בוצעו בשנה החולפת 806 העברות שונות של שחקנים בפרמיירליג, לעומת 765 העברות בשנה שלפני כן.

שיאנית התשלומים לסוכנים בשנה החולפת היא האלופה מנצ'סטר סיטי - הוציאה 10.53 מיליון ליש"ט (לעומת 9.66 מיליון בשנה שלפני כן). ליברפול שנייה ברשימת המבזבזות על סוכנים - עם הוצאה בסך 8.6 מיליון ליש"ט.

ההפתעה בדירוג מגיעה במקום השלישי: קווינס פארק ריינג'רס הקטנה, ששילמה לסוכנים לא פחות מ-6.81 מיליון ליש"ט, כמעט פי שלושה יותר ממה ששילמה בתקופה המקבילה אשתקד (2.49 מיליון ליש"ט). הסיבה העיקרית לכך היא מספר החתמות של שמות "גדולים" שביצע המועדון הלונדוני במהלך השנה החולפת, ביניהם ז'וליו סזאר, פארק ג'י-סונג, ז'וזה בוסינגווה ואסטבן גראנרו.