אורי שמואלי לא מונה למנכ"ל AIG ישראל - והחליט לפרוש

שמואלי: "מרגע שהוחלט כי לא אכהן כמנכ"ל החברה ולאחר התלבטויות והתייעצויות שקיימתי בשבועות האחרונים, הודעתי הבוקר למנכ"לית החברה על כוונתי לסיים את תפקידי ולצאת לאתגרים חדשים"

אורי שמואלי, משנה למנכ"ל החברה, פורש מחברה AIG ישראל, אליה הצטרף לפני כשנתיים וזאת מאחר שהוחלט כי לא ימונה למנכ"ל החברה. במייל ששלח היום (א') לעובדי החברה ציין שמואלי כי "מרגע שהוחלט כי לא אכהן כמנכ"ל החברה ולאחר התלבטויות והתייעצויות שקיימתי בשבועות האחרונים, הודעתי הבוקר למנכ"לית החברה על כוונתי לסיים את תפקידי ולצאת לאתגרים חדשים".

שמואלי הצטרף ל-AIG ישראל בתחילת השנה שעברה, לאחר שורת תפקידים בכירים בשוק ההון, וכיהן בה כמשנה היחידי למנכ"ל כשהיה אחראי על חלק משמעותי מפעילותה. בין היתר היה אחראי על אגף המכירות, אגף הלקוחות ואגף מערכות מידע כמו גם מחלקות נוספות כגון היחידה הכלכלית. הוא הגיע לעולם הביטוח לאחר קריירה ארוכה בשוק הפיננסים. קודם לתפקידו הנוכחי היה משנה למנכ"ל מגדל שוקי הון, סמנכ"ל השיווק והמכירות בדש ומנכ"ל כלל פיננסים גמל והשתלמות. הוא צפוי להשתלב בתפקיד בכיר בתחומי הפיננסים והביטוח.

מ-AIG נמסר בתגובה: "אורי שמואלי ביקש לפרוש מתפקידו. אנו מכבדים את החלטתו ומודים לו על התקופה שהקדיש ל-AIG. דירקטוריון החברה מקיים בימים אלה תהליך איתור מנכ"ל ולכשיסתיים התהליך נודיע על כך. מנכ"לית החברה, חוה פרידמן שפירא, תישאר בתפקידה, כפי שהודיעה ב-10 באוקטובר השנה, עד אמצע 2013".

בחודשים הקרובים צפויה החברה למנות מנכ"ל חדש במקומה של המנכ"לית הוותיקה חוה פרידמן שפירא שמובילה מזה כ-11 שנים את החברה הישראלית של קבוצת הביטוח הבינלאומית AIG ושל קבוצת עורק הישראלית.

לפני שבועות אחדים הודיעה פרידמן שפירא כי "תמשיך בתפקידה עד למינוי מנכ"ל חדש, וזאת עד אמצע שנת 2013". לפי שעה לא ידוע מי ימונה במקומה לתפקיד אם כי הערכות גורסות שיהיה מדובר במי מעובדי החברה הישראלית בעבר שהשתלב בשנים האחרונות בפעילות הקבוצה האם ברחבי העולם.

AIG ישראל החלה לפעול ב-1997 תחת בעלות משותפת של עורק (מוריס קאהן) ושל קונצרן AIG העולמי (שמחזיק בשליטה בפועל), והיא עוסקת במגוון תחומי הביטוח. החברה אינה נמנית עם החברות הגדולות בשוק, והיא מתמקדת בביטוחי פרט רווחיים, בדגש על ביטוחי הרכב, שבהם היא אוחזת בנתח שוק של כ-2.7% (נכון למחצית 2012), תוך הקפדה על רווחיות ולא על התמקדות בנתחי שוק.