גם זו שיטת שיווק: פיניקס תחזיר כסף לאוהדים לא מרוצים

קבוצת ה-NBA, שרושמת את ממוצע הקהל הנמוך ביותר שלה מאז 1992, תציע זיכוי מלא לצופים שירכשו כרטיסים למשחק מול דאלאס וידרשו כספם בחזרה

בצעד חסר תקדים ב-NBA, מציעה פיניקס סאנס החזר כספי מלא לאוהדים שירכשו כרטיסים למשחק בית שלה, שייערך השבוע נגד דאלאס מאבריקס.

הקבוצה, שפתחה את עונת 2012/13 עם 7 ניצחונות ו-10 הפסדים, הודיעה כי תחזיר את כל הכסף לכל צופה שיגיע להתמודדות שתתקיים ביום חמישי הקרוב, ויחפוץ לקבל זיכוי מלא. "זו פונקציה בעזרתה נגרום לאנשים לדגום את המוצר", אמר לסוכנות הידיעות "בלומברג" נשיא פיניקס, ג'ייסון רוולי. "זו דרך מצוינת לגרום לאנשים להיות מעורבים".

הסאנס, שנפרדו הקיץ מכוכב הקבוצה בשנים האחרונות - סטיב נאש שעבר ללוס אנג'לס לייקרס - מתקשים למלא העונה את האולם במשחקי הבית שלהם. ממוצע הקהל של פיניקס עומד לאחר שמונה משחקי בית ב-2012/13 על 15,064 צופים למשחק, מקום 23 בלבד ב-NBA (מתוך 30 קבוצות בסך הכל). מדובר על ממוצע הקהל הנמוך ביותר של הקבוצה מאז 1992, אז עברה לשחק באולם ה-US Airways Center, שמכיל יותר מ-18 אלף מקומות.

"האוהדים היו רגילים לראות כאן את סטיב נאש, והעונה הם לא בדיוק ידעו למה לצפות", הסביר רוולי את הצעד יוצא הדופן. "זה צעד שנועד להביא לכאן עוד אנשים".

בפיניקס הודיעו כי לא "ישאלו שאלות" את האוהדים שידרשו את כספם בחזרה. "לפחות הם יבואו לראות את המוצר. הם עשויים להיות מופתעים ממנו, ולחזור", טען רוולי.