אל תעשו חבילה צרה

החבילה שהוט ו-yes נאנסו להציג היום היא לא אטרקטיבית בכוונה

צריך לומר זאת בבירור - אף אחד לא רוצה שתעשו חבילה צרה. לא בהוט, לא ב-yes, בטח לא בשוק היצירה הישראלי, ואפילו כבר לא כל-כך בטוח שבמשרד התקשורת, שיזם את כל זה. השאלה הגדולה היא אם אתם, הצופים, באמת רוצים חבילה צרה?

החבילה שנאנסו הכבלים והלוויין להציג היום (א') אינה אטרקטיבית במופגן. אתם נדרשים לסלוד ממנה, כדי שתבחרו לא להתחבר אליה. היא יקרה מכפי שהתכוון המחוקק (דובר על 100 שקל), היא אמורה להדגיש מחסור בתכנים אטרקטיביים כמו ספורט, סדרות איכות וסרטים שוברי קופות, ובשני המקומות היא מוגבלת טכנולוגית.

כך נראה מוצר שהחברה שמציעה אותו לא מאמינה בו. ככל שיותר מנויים של הוט או yes יעברו היום לחבילה הדלה ב-129 שקל, כך יירדו הכנסותיהן. ככל שירדו הכנסותיהן, כך תרד השקעתן בסדרות ובסרטים חדשים (הקשר בין השניים מחויב רגולטורית).

כבר היום, נערכים בשתי הפלטפורמות לירידה הזו בהשקעה. התוצאה תהיה פגיעה בשוק ההפקה המקומי, זה שיצר עבורכם את "הבורר" ואת "סרוגים", ולבסוף הפגיעה תהיה בנו.

הדרך היחידה שבה יהיה אפשר להפיק תועלת מהחבילה הצרה, היא להכניס את מי שלא היה לו עד היום טלוויזיה רב-ערוצית אל מסע אין סופי של מבצעים - לשנה, שנה וחצי, טריפל, מגה וכדומה - בסופו ייפול אל זרועות החברות ויתקשה להשתחרר מהן.

כלומר, גם הרעיון החברתי שעמד בבסיס הכוונה של משרד התקשורת לחייב את הזכייניות לספק את החבילה, לא רלוונטי יותר. לא בכדי לא נשמע היום קולו של שר התקשורת.

בסופו של יום, גם אתם צריכים לשאול את עצמכם למה אתם מתחברים להוט ול-yes. התשובה היא בעיקר כי אתם צרכני תרבות בינלאומית, כי אתם אוהבים ספורט ב-HD, וחייבים לראות סדרות סמוך למועד שידורן בארה"ב.

אם כל זה לא נכון עבורכם, אין לכם סיבה אמיתית לקשור את עצמכם לחברות הללו רק בשביל טלוויזיה בסיסית. זה לא חברתי, זה לא תרבותי, זה לא כלכלי.