נעילה יציבה בבורסה; מניות "לוויתן" רשמו עליות שערים

וודסייד רוכשת 30% ממאגר "לוויתן" ■ החוזים בוול סטריט עולים ב-0.6% ובורסות אירופה עולות ב-1.1% ■ אקסלנס ממליץ על 7 מניות שיככבו ב-2013 ומזהיר מפני 3 מניות שעלולות ליפול

לאחר פתיחה במגמה חיובית מובהקת, העליות בבורסה בת"א נמחקו היום (ב') ומדד המעו"ף ננעל ביציבות. זאת, למרות שבעולם נרשם סנטימנט חיובי מובהק: החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עולים בכ-0.6% ובורסות אירופה עולות עד 1.1%. המשבר המדיני עם אירופה מעיק על השוק המקומי נוכח דיווחים כי בריטניה מאיימת להשעות את הסכמי הסחר של ישראל עם אירופה.

בארה"ב מתכוננים לפתיחה חיובית של יום המסחר כשברקע נמשכים המגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים על הצוק הפיסקלי. נתוני ייצור חיוביים בסין מספקים תמיכה לשוקי העולם, וכך גם מדד מנהלי הרכש בגוש האירו שעלה ל-46.2 נקודות בנובמבר מ-45.4 נק' באוקטובר. בורסות אירופה נסחרות היום בעליות והאירו מתחזק מול הדולר.

שנת 2012 מתקרבת לסיומה ובתי ההשקעות מספקים תחזיות ל-2013. היום כינס בית ההשקעות אקסלנס מסיבת עיתונאים והציג את תחזיותיו לשנה הבאה. האנליסטים צופים צמיחה של 2.8% במשק הישראלי והורדת ריבית בנק ישראל ל-1.5%. הסקטורים המועדפים הם גז, כימיקלים, יצרני מזון ובנקים, ואילו המניות המומלצות הן ישראמקו , מזרחי טפחות , הפועלים , כיל , אסם , גב ים ובזק . באקסלנס ממליצים לשמור מרחק ממניות סלקום , פרטנר ואי.די.בי . כמו כן מעריכים האנליסטים כי מדד המעו"ף יגיע ל-1,400 נקודות בשנה הבאה.

בתוך כך, בורסת אחד-העם דורגה במקום ה-35 מתוך 40 בדירוג הבורסות בשווקים המתפתחים של CNN MONEY עם תשואה של 6%. במקום הראשון דורגה הבורסה של ונצאולה עם תשואה של 219% מאז חודש ינואר, ומצרים במקום השני עם 55%. הבורסה בארה"ב מדשדשת במקום ה-36 עם תשואה כמעט זהה.

"כפי שהמלצנו בחודשים האחרונים להגדיל את רכיב המניות ובעיקר בישראל ,שוק המניות העולמי ובעיקר הישראלי ממשיך בבטחה קדימה ,האינדיקטורים הכלכליים האחרונים שפורסמו מצביעים לא רק על שיפור מתמשך בכלכלת ארה"ב אלא גם על ניצני התאוששות בכלכלה הסינית דבר שיכול לחפות על החולשה המתמשכת באירופה", כך אומר היום יוסי אפרתי, סמנכ"ל ההשקעות של הכשרה חברה לביטוח.

דוחות הדקה ה-90: סופ"ש של פורענות

נחתמה עסקת השותף האסטרטגי ב"לוויתן"

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת וודסייד פטרוליאום האוסטרלית רוכשת 30% מהזכויות במאגר "לוויתן" בכ-2.5 מיליארד דולר ותהיה שותפה אסטרטגית בקידוח. העסקה משקפת למאגר שווי של 8.3 מיליארד דולר. בסיום העסקה תחזיק וודסייד נתח של 30% מ"לווייתן", נובל אנרג'י תחזיק ב-30% נוספים, קבוצת דלק תחזיק ב-30% באמצעות דלק קידוחים ואבנר , ורציו תחזיק ב-10%.

בנק דיסקונט בוחן את מכירת דיסקונט ניו יורק. לפי הערכות, דיסקונט יציע למכירה את הבנק בעדיפות ראשונה לבנקים ישראליים, ובעדיפות שנייה לבנקים אמריקניים. בנק נוסף שעשוי להיות מועמד פוטנציאלי לרכישת דיסקונט ניו יורק הוא HSBC. דיסקונט צפוי לדרוש תמורת המכירה סכום הנע סביב ההון העצמי של הבנק, אשר עומד על 830 מיליון דולר.

הוט מבצעת ארגון מחדש של החוב שלה. כיום יש לחברה מימון מבנקים בישראל והמימון החדש יתבצע באמצעות אלטיס - חברה שבשליטתו של בעל השליטה פטריק דרהי. המימון החדש יכלול הנפקת סדרת אג"ח של הוט לאלטיס, בערך נקוב כולל של 1.9 מיליארד שקל ובריבית שנתית של 6.3%. סכום הקרן ייפרע במועד אחד ב-2019, והריבית תשולם פעמיים בשנה מ-2013. נכסי הוט והחברות-הבנות ישועבדו לטובת אלטיס, להבטחת ההתחייבות.

מניות אידיבי אחזקות וטבע המשיכו לבלוט גם במסחר היום. הראשונה על רקע הצמצום הדרסטי של ההפסדים ברבעון השלישי של 2012 וההתייצבות של חלק ממחזיקי האג"ח לצד החברה על פני המשקיעים המוסדיים, והשנייה על רקע תחזיות מאכזבות לשנת 2013 שהיו נמוכות מהציפיות של האנליסטים.

גם הזדמנות ישראלית המשיכה לרכז עניין לאחר שחתמה עם רציו על הסכם עקרונות בקשר עם היתר "גל" והרישיונות בתוכו, "נטע" ו"רועי".