לקראת עסקת ענק? דיווח: פייסבוק במו"מ לרכישת Whatsapp

בבלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ': פייסבוק מנהלת מגעים לרכישת אפליקציית הסמארטפונים לשליחת מסרונים מיידיים מהפופולריות בעולם ■ מחיר הרכישה האמורה ופרטים נוספים עדיין לא נחשפו

האם אנחנו לקראת עסקת טכנולוגיה ענקית? הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, מנהלת מגעים לרכישת Whatsapp, אפליקציית הסמארטפונים לשליחת מסרונים מיידיים מהפופולריות בעולם - כך לפי דיווח בבלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' שדיבר עם מקורבים למו"מ. מחיר הרכישה האמורה ופרטים נוספים עדיין לא נחשפו, ותגובה מהחברות עדיין לא נמסרה.

בבלוג הטכנולוגיה הנחשב כותבים כי אם וכאשר תצא אל הפועל, העסקה היא רק טבעית בשוק התחרותי של המובייל ושיתוף התוכן החברתי. רכישה כזו תאפשר לפייסבוק, על מיליארד משתמשיה ויותר, להרחיב את אחזיתה בתחום המובייל - תחום שהמייסד מארק צוקרברג כבר יותר מהביע עניין ולראייה רכישת אפליקציית הצילום למובייל - אינסטרגם בכמיליארד דולר.

רכישת ווטס-אפ תסייע לפייסבוק להגיע "למיליארד הבא" של משתמשים, יעד אליו מכוון צוקרברג. מייסד פייסבוק אמר לביזנסוויק שזהו תחום עם פוטנציאל אדיר היות ולכ-5 מיליארד אנשים בעולם כבר יש טלפונים סלולריים. לאפליקציית המסרונים המיידיים יש גם אחזיה בשווקים מתעוררים - שווקים בהם לפייסבוק אין עדיין נתח משמעותי וברצונה להרחיבו.

בווטס-אפ משתמשים אנשים ממאות מדינות בעולם, והיא מכסה כ-750 רשתות סלולר. האפליקציה זמינה למשתמשי אייפון, אנדרואיד, בלבקרי, נוקיה ו-ווינדוס פון. לפי הערכות, בווטס-אפ משתמשים כ-100 מיליון צרכנים מדי יום בעולם. אם לשער את מה שעובר בראש של צוקרברג - כל דקה שהמשתמשים נכנסים לווטס-אפ היא דקה שהם לא ברשת פייסבוק - ואת זה צריך לתקן.

נכון לסוף אוקטובר 2011, המועד האחרון בו ווטס-אפ פירסמה את המספרים שלה, נשלחו באפליקציה כמיליארד הודעות ביום - 41.7 מיליון הודעות בשעה, 694.4 אלף הודעות בדקה וכ-11.6 אלף הודעות בשנייה.

ווטס-אפ ממוקמת כרגע במקום 2 בין האפליקציות הפופולריות בתשלום באפ-סטור בארה"ב, שם היא נמכרת תמורת דולר אחד. בחנות אפליקציות האנדרואיד (גוגל פלי) היא מוצעת בחינם בשנה הראשונה ואח"כ תמורת דולר.