הפרנויה של רומן: לא אוכל, לא שותה, נוסע ברכב משוריין

דייב ווילאן, בעלי וויגאן, מספק הצצה נדירה להתנהלות של בעלי צ'לסי, שעלה על המוקד בתקשורת הבריטית בעקבות פיטוריו של רוברטו די מתאו

הפיטורים של רוברטו די מתאו מצ'לסי והחלפתו ברפא בניטז, העלו שוב באנגליה את הדיון סביב אישיותו המורכבת של רומן אברמוביץ', הבעלים של מועדון הכדורגל הלונדוני. בניטז הפך למנג'ר התשיעי שמעסיק האוליגרך בצ'לסי מאז שרכש את הקבוצה בשנת 2003, וגם הזכייה של די מתאו בליגת האלופות בעונה החולפת לא עזרה לאיטלקי לשמור על תפקידו.

בעקבות המהלך הזה, בתקשורת בממלכה עסקו שוב בשבוע החולף בחוסר הסבלנות של אברמוביץ' כלפי מאמניו, ובנטייה שלו לערוף ראשים מהר מאד. מי שהצטרף לחגיגת ניתוח האופי המיוחד של אברמוביץ', באופן מפתיע, הוא אחד מבעלי הקבוצות האחרות בפרמיירליג: דייב ווילאן מוויגאן.

ווילאן, 76, כדורגלן עבר שהתעשר מרשת חנויות ספורט ("הסאנדיי טיימס" מעריך את הונו האישי ב-140 מיליון ליש"ט), סיפר כי בכל התקופה המשותפת הארוכה שלהם בכדורגל האנגלי - הוא ואברמוביץ' נפגשו רק פעם אחת, ב-2005, והחליפו ביניהם לא יותר משש מילים.

המפגש הנ"ל התקיים כשצ'לסי הגיעה למשחק חוץ בוויגאן ב-2005. "בתקופה ההיא הוא עדיין היה מגיע למשחקי חוץ", סיפר ווילאן ל"דיילי סטאר סאנדיי", "ולמרות שהמשחק היה רק בשבת, כבר ביום רביעי הוא שלח שלושה אנשים שיכינו לו את השטח, ועוד שניים נוספים ביום שישי. הוא הגיע עם הליקופטר. אמרתי לאנשי צ'לסי שאני אתן לו לנחות במרחק של 300 מטר מהאצטדיון ואשלח רכב שיאסוף אותו עד המגרש. הוא לא הסכים - ובמקום זה הביא מלונדון רכב משלו שייקח אותו 300 מטר למגרש. רכב משוריין".

ווילאן מספר כי בהמשך הערב, אברמוביץ' לא ממש טרח לתקשר עם מישהו: "הוא הגיע למגרש ועמד בחדר ההנהלה מבלי לזוז מהפינה שלו לרגע אחד. הוא לא הסכים לאכול או לשתות כלום. הצעתי לו פאי, והוא דחה את ההצעה - אולי הוא חשב שיש בפנים רעל. אפילו מים הוא לא הסכים לשתות - הוא הביא איתו בקבוקי מים משלו. אחר כך הוא עלה לצפות במגרש עם עוד שישה שומרי ראש מסביבו. מאז לא ראיתי אותו. כשאני מגיע לצ'לסי, הוא אפילו לא טורח לבוא להגיד שלום".

לגבי אהבתו של אברמוביץ' לפיטורי מאמנים, אמר ווילאן: "אני מעריך את כמויות הכסף שהוא משקיע בצ'לסי, וברור שהוא גם נותן את הלב והנשמה שלו עבור המועדון. אבל זה לא אומר שהפיטורים של די מתאו היו מוצדקים. לא הבנתי למה זה הגיע לבחור, הוא לא קיבל צ'אנס".