ח. מר, מהקבלנים הגדולים של הוט, הפסיקה לעבוד עימה

ח. מר מספקת להוט במשך שנים טכנאים ומתקינים, וגם מבצעת עבורה עבודות שדרוג של הרשת ■ הערכה: קבלנים נוספים של הוט שוקלים צעד דומה

המשא-ומתן שחברת הוט מנהלת עם אחד הקבלנים הגדולים שלה, חברת ח. מר, עלה על שרטון, והיום (ב') מודיעה ח. מר על הפסקת ההתקשרות עם הוט.

ח. מר מספקת להוט במשך שנים טכנאים ומתקינים, וגם מבצעת עבורה עבודות שדרוג של הרשת.

"גלובס" חשף לפני מספר חודשים כי חלק מהקבלנים שאיתם עובדת הוט החלו לנקוט במעין שביתה איטלקית, בעקבות דרישתה של החברה לפתוח הסכמים ולהוריד מחירים לרמות שהקבלנים לא יכולים להרוויח מהם.

הכעסים והלחצים בעקבות המשא-ומתן הובילו לכך שח. מר פשוט הודיעה על הפסקת העבודות עבור הוט, לאחר שהגיעה למסקנה כי היא מפסידה כסף ותפסיד עוד יותר אם תסכים לדרישות החדשות של הוט.

המשמעות של הפסקת עבודות על-ידי קבלן כמו ח. מר מלמדת על כך שאזורים שלמים שעליהם הייתה אחראית - העבודה בהם תיעצר, והדבר יחייב התארגנות מהירה של הוט להכניס קבלן אחר במקומה, או שהשירות ועבודות תחזוקה ושדרוג ייעצרו.

נציין כי הוט מקפידה להכחיש כי היא מאיטה את קצב ההשקעות ברשת הקווית, למרות שאינדיקציות מהשטח מעידות על כך שהתוכנית שלה מתקדמת בקצב יותר איטי ממה שהצהירה, והיא בעצם דמה דגש על ההשקעות ברשת הסלולרית ופחות על שדרוג הרשת הקווית.

כאמור, ח. מר היא הסנונית הראשונה שמבשרת על קשיי הקבלנים שאיתם עובדת הוט, ויש להניח כי קבלנים נוספים שוקלים צעד דומה.

נדגיש כי זו לא הפעם הראשונה שח. מר מחליטה להפסיק התקשרות עם הוט, ולפני מספר שנים אירע דבר דומה, והעבודות הופסקו. בעקבות חזרה לשולחן המשא-ומתן חזרה ח. מר לעבוד עם הוט, וכיום אנו עדים לשידור חוזר.