דירקטוריון קשת: המשבר מחייב אותנו להשקיע עשרות מיליונים

דרורית ורטהיים, בתו של בעל השליטה בקשת מוזי ורטהיים, תמונה ליו"ר הזכיינית

על רקע קיצוצים מרחיקי לכת בזכיינית ערוץ 2 קשת, תתמנה היום (ב') דרורית ורטהיים, בתו של בעל השליטה בזכיינית מוזי ורטהיים, ליושבת-ראש הדירקטוריון.

ורטהיים, שנכנסה לדירקטוריון קשת במארס 2011 במטרה להחליף באחד הימים את אביה, תכנס לתפקיד במקומו של אברהם נתן שמשמש בתפקיד בשנתיים האחרונות. ורטהיים תחל בתפקידה בינואר 2013.

מדירקטוריון קשת נמסר היום כי "המשבר החמור מחייב אותנו כיום, כבעלי מניות, להשקיע עשרות מיליוני שקלים על מנת לסייע לחברה להתמודד עם המצב הכלכלי. יש להתאים את תנאי הרגולציה למציאות ולא להתנהל במנותק ממנה. רק פעולה מיידית תציל את ערוץ 10, את ערוץ 2 ואת תעשיית הטלוויזיה כולה".

על רקע תחזית קשה לשוק הפרסום בטלוויזיה המסחרית בשנה הבאה, החלה קשת בסדרת קיצוצים חריפה. הזכיינית החליטה לבטל את אחת מעונותיה המתוכננות של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" שתוכננו לשנה הבאה. העונה שתבוטל היא היקרה מבין השתיים, עונת ה-VIP, שבה משתתפים ידוענים.

בתוך כך אמורה הזכיינית להוריד גם במינון ההפקות, להקפיא תוכניות ולשנות חוזים מול עובדים וטאלנטים. כפי שפורסם ב"גלובס", החל גם הליך פיטורים באתר האינטרנט mako.

הקיצוץ המעמיק מקיף את כל חברות-הבת של קשת, פרט לחטיבה הבינלאומית המתרחבת. הזכיינית משרשרת את הקיצוץ גם לחברת החדשות של ערוץ 2, שתספוג קיצוץ של כ-10 מיליון שקל לפחות במהלך השנה הקרובה. כמו כן, השתנו תנאי התשלום לספקים כבר במהלך השנה שעברה ועובדים יצאו לחופשות כפויות.

דודי ורטהיים מסר היום: "כמי שייסד את קשת ביחד עם אבי מוזי ורטהיים וכמי שמלווה את קשת באופן אינטנסיבי בדירקטוריון מיום הקמתה, אני מודה לאברהם נתן על תרומתו כיו"ר ושמח שאחותי דרורית נכנסת לתפקיד היו"ר. אני מאחל לה הצלחה במיוחד בימים קשים אלה, עת קשת ניצבת בפני אתגרים גדולים ונאלצת לפטר בצער רב עובדים מסורים".

אברהם נתן מסר: "הייתה לי הזכות להיות שותף ולכהן כיו"ר דירקטוריון קשת בתקופה מאתגרת בשוק ייחודי דינמי ורווי שינויים. בשנתיים אלה, המשבר בשוק הפרסום והתקשורת רק העמיק והחמיר. זוהי השעה לטפל בתחלואי התנאים הבלתי אפשריים שבהם מתקיימת הטלוויזיה המסחרית בישראל".

דרורית ורטהיים מסרה היום כי "ברצוני להודות לחברי מועצת המנהלים על הבחירה. בימים אלה עובר שוק הטלוויזיה תקופה סוערת במיוחד, ואנו צפויים להמשיך ולהתמודד עם תקופה רוויית אתגרים גם בעתיד הקרוב".