"יש הזדמנות באג"ח סקיילקס עם שיעבוד של מניות פרטנר"

אביאל זהבי מאימפקט ממשיך לזהות הזדמנות בענף הבנקאות, במיוחד בדיסקונט, ובסקטור האנרגיה בדגש על קבוצת דלק

ביולי האחרון המעו"ף סיכם עלייה של 4.5% בערכו. באותו זמן אביאל זהבי, מנהל השקעות באימפקט מקבוצת בנק אגוד, אמר כי האפיק המנייתי בשוק המקומי נסחר בדיסקאונט עמוק, וכי הוא מזהה הזדמנויות השקעה בענפי הבנקאות והאנרגיה.

אביאל ציין אז את מניית קבוצת דלק כמניה שטוב להיחשף באמצעותה לענף האנרגיה בישראל, ומבין מניות הבנקים הזכיר את זו של דיסקונט , שבלטה לדעתו במחיר הזדמנות. נציין כי צמד המניות רשמו מתחילת השנה ועד אותה נקודה ירידות שערים של 25%-45%.

שלושה חודשים לאחר מכן, מניות קבוצת דלק ודיסקונט בלטו במיוחד, עם זינוקים אדירים של 64% ו-54% בהתאמה, שהן השיגו בתקופה זו. מדד הבנקים קפץ באותה תקופה ב-40%.

למרות הקפיצות החדות בשווי המניות, אביאל סבור כי יש להמשיך להחזיק בהן, ומציין כי "לא צריך להסתכל על מה שהנייר עשה, אלא על מצב החברה".

לגבי דיסקונט הוא אומר כי, "דיסקונט, והבנקים בכלל, נסחרו בדיסקאונט עמוק ללא הצדקה כלכלית, ולכן ראינו את התיקון החזק כלפי מעלה. דוחות דיסקונט היו טובים, והבנק עובר תהליך התייעלות שאמור להתבטא בעתיד ברווחיות. לכן מניה זו היא עדיין הכי אטרקטיבית ממניות הבנקים, ומחירה נמוך ביחס למתחרים".

לגבי מניית הקבוצה של יצחק תשובה, הוא אומר כי "חייבת להיות חשיפה אליה בתיק ההשקעות בתחום האנרגיה". אביאל סבור כי "סקטור האנרגיה הוכיח את עצמו עד עתה, ולהערכתי ימשיך להתנהג כך. רק לפני ימים ספורים נסגר חוזה בין החברה לישראל לבין מאגר 'תמר'. החוזים האלה הם תזרים המזומנים העתידי של קבוצת דלק, או כפי שהגדרתי בעבר - פרת מזומנים של קבוצת דלק".

"השוק רוצה להמשיך לעלות"

בסך הכול, הרכב תיק ההשקעות של זהבי לא השתנה, והוא עדיין כולל רכיב מנייתי של 30%, כאשר 20% מהם מופנים לטובת מניות בארץ, והשאר לחו"ל.

לדבריו, הנטייה לטובת המשק הישראלי ברכיב המנייתי מתבקשת "מאחר שהוא משק יציב, שנמצא בין המשקים הצומחים ב-OECD", וכן משום ש"המניות פה אינן יקרות", לדבריו.

בחלק המנייתי בחו"ל מעדיף אביאל להתמקד בשוק האמריקני, "שהוא בסך הכול משק יציב וטוב, שמבצע את הפעולות הנדרשות לצאת מהמשבר".

ברכיב המנייתי בחו"ל ממליץ זהבי להוסיף לפורטפוליו ההשקעות את מניית צ'ק פוינט, שלדבריו "ירדה מהשיא שלה בכ-35%, למרות הדוחות הטובים, רווחיות גבוהה מאוד, מכפיל רווח נמוך ופוטנציאל גבוה לעתיד. מדובר בחברה טכנולוגית שהוכיחה את עצמה בתחום מערכות אבטחת המידע".

ברכיב האג"ח הקונצרניות, שכולל 45% מהתיק, השיגה סדרה כ"ג של קבוצת דלק תשואה של 4.4%, וכעת זהבי ממליץ להחליף אותה בסדרה י"ח, משום שהתשואה ורווחי ההון עליה גבוהים.

את סדרה 12 של חבס, שרשמה תשואה של 1%, "מומלץ להשאיר בתיק ההשקעות", אומר זהבי, "כיוון שמדובר בחברת נדל"ן מניב בעלת רווחיות גבוהה, והשקעות במערב אירופה. בחצי השנה האחרונה האג"ח לא עשה מהלך מתבקש, ולהערכתי החברה תשרת את החוב".

ברכיב האג"ח בתיק, גם הקונצרניות וגם הממשלתיות, ממליץ זהבי להאריך את המח"מ. "הריבית הנמוכה יצרה מצב שבו התשואה בסדרות במח"מים הקצרים שאליהן רצו המשקיעים, הפכה להיות לא אטרקטיבית. מי שרוצה כרגע רווחי הון בטווח הקצר, עדיף לו ללכת לסדרות במח"מ בינוני-ארוך".

בעקבות העסקה למכירת השליטה בחברת הסלולר פרטנר, מידי אילן בן דב לחיים סבן, זהבי מציין כי "בעל הבית החדש מפיח רוח חיובית בקבוצה, ומשרה כרגע ביטחון גבוה. אפשר להגיד שיש הזדמנות באותן סדרות אג"ח של סקיילקס שעליהן יש שיעבוד של מניות פרטנר, למרות הסיכון הגלום בכך".

במבט להמשך מעריך זהבי כי "במהלכים האחרונים של השוק, רואים סימנים של רצון להמשיך כלפי מעלה, גם ברמה הטכנית. כסף נכנס, הריבית נמוכה והדוחות הכספיים בסדר. המניות בשוק הישראלי אינן יקרות, ויש רוח גבית מהשוק האמריקני, לכן יש עוד אפסייד".

*** אימפקט עשויה להחזיק בתיקי לקוחותיה המנוהלים בניירות הערך המומלצים בכתבה. אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו והנחיותיו הייחודיים של כל אדם

עושה שוק
 עושה שוק

תיק ההשקעות
 תיק ההשקעות