נסגר התיק נגד אתי דודאי בחשד להעלמות מס

נקבע כי כוכבת "מעושרות" לא נטלה חלק פעיל בדיווחי המס שהגיש גרושה המנוח

נסגר תיק החקירה נגד אתי דודאי, בחשד כי הייתה שותפה להעלמות מס בהיקף של 3 מיליון שקל של גרושה המנוח, דוד דודאי. ל"גלובס" נודע כי באחרונה הודיעה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לדודאי, כוכבת התוכנית "מעושרות" ששודרה בערוץ 10, על החלטתה לסגור את תיק החקירה נגדה. זאת, לאחר שהוברר כי דודאי לא נטלה חלק פעיל בדיווחים למס שהגיש גרושה המנוח, וכי ההכנסה הנדונה יוחסה לבעלה.

יצוין כי בסגירת תיק החקירה נגד אתי דודאי לא תשפיע על ההליך האזרחי העיקרי, המתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי נגד עזבונו של דוד דודאי ז"ל.

החקירה נגד דודאי ונגד בעלה המנוח נגעה לתקופה שבין 1997 ל-2007. רשות המסים חשדה כי במשך 10 השנים הללו העלים הזוג דודאי הכנסות בסך של קרוב ל-3 מיליון שקל. בין היתר חשדה הרשות כי דודאי לא דיווחה על דמי שכירות בגין נכס בבעלותה.

החומר הועבר לפני מספר חודשים לפרקליטות, כדי שזו תחליט אם להגיש כתב אישום נגד דודאי.

בשימוע שנערך לדודאי טענו באי-כוחה, עורכי הדין גלעד ברון ובועז פינברג, כי לא ניתן להטיל אחריות פלילית לבן-זוג שלא ערך את הדוחות הכספיים ובגין מחדלים של בן-זוגו.

בעקבות החלטת הפרקליטות מסרו עורכי הדין ברון ופינברג כי הם "שמחים שדודאי יכולה לנשום לרווחה. אנו שמחים גם על כך שמצאנו אוזן קשבת בפרקליטות מיסוי וכלכלה ושהשכל הישר גבר גם במקרה זה".

עורכי הדין הוסיפו כי בכך יש כדי להפחית מתחושת הרדיפה המלווה את אתי דודאי מזה תקופה.

בפברואר 2012, במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בנוגע לחובותיו, התמוטט דוד דודאי ומת. טרם מותו הטרגי של דוד דודאי בפברואר 2012, ניהלה רשות המסים הליכים משפטיים מרובים נגדו, ובהם תיק פשיטת-רגל בטענה לחובות-עתק של יותר מ-80 מיליון שקל, שצבר לחובת המדינה בגין מסים שלא שולמו במשך שנים.

מאז המוות הטרגי הוציא בית המשפט צווים האוסרים על גרושתו, אתי דודאי, למכור, להעביר או לעשות כל שינוי בעלות בנכסים שהעביר לה דודאי בחייו. זאת, מכיוון שהעברת הנכסים נעשתה, לכאורה, כדי להבריחם מהרשויות ולהתחמק מתשלום חובות המס העצומים.

בהמשך מונה לעיזבונו של דודאי נאמן קבוע, עו"ד ארז חבר, שהופקד על בחינת נכסי העיזבון וקבלת תביעות החוב נגדו. ההליך בנוגע לעיזבון עודנו מתנהל.

התובעת שטיפלה בתיק מטעם פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) היא עו"ד איריס שמואלי.