האם כוכב "מאסטר שף" אייל שני יישלח לכלא?

ביום רביעי תדון השופטת אלשיך בבקשת הנאמנים על נכסיו של השף להוציא נגדו צו מאסר, בשל פיגורים בתשלומים שנפסקו נגדו במסגרת הליך פשיטת-רגל ■ שני: "העברתי תשלומים גבוהים מהנדרש, הנאמנים מטעים את בית המשפט"

האם השף והידוען אייל שני ייכנס לכלא? אייל שני הוא אחד מהשפים המוכרים בארץ וגם כוכב טלוויזיה מצליח. רק אתמול (א') כיכב שני בתכנית "מאסטר שף", המשודרת בפריים-טיים של ערוץ 2. אבל ההצלחה האדירה של שני לא מנעה ממנו מלהסתבך בחובות כבדים, להיכנס להליך של פשיטת-רגל ואף להיות נתון בסכנה של מאסר.

מחרתיים (ד'), ב-5 בדצמבר 2012, אמור להתקיים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב דיון בבקשת הנאמנים לנכסיו של שני, עורכי הדין ארז חבר ומרדכי האן-ברקוביץ, להוציא צו מאסר נגד שני, בשל פיגורים בתשלומים החודשיים שנפסקו נגדו על-ידי שופטת המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך.

רגע לפני שמתקיים הדיון במאסרו, הגיש היום (ב') שני לשופטת אלשיך בקשה דחופה, שבה הוא מבקש למנוע את מאסרו, תוך שהוא טוען כי הנאמנים מטעים את בית המשפט בבקשתם לאסור אותו.

באמצעות עו"ד ארנון שגב, מבקש שני מבית המשפט כי יבטל את הדיון בבקשת הנאמנים לאסור אותו. בבקשתו מעלה שני טענות קשות ביותר נגד הנאמנים, עורכי הדין חבר והאן-ברקוביץ, וטוען כי השניים פועלים בחוסר תום-לב בעניינו ומטעים את בית המשפט בבקשתם לאסור אותו.

לדבריו, בניגוד לטענות הנאמנים, הוא שילם את כל התשלומים שהשית עליו בית המשפט באופן מלא ואף מעבר לנדרש.

"תגובת הנאמנים מקוממת ומטעה"

לחילופין, מבקש שני מהשופטת אלשיך כי תדחה את מועד בירור בקשת הנאמנים עד לאחר ההכרעה בערעור שהוא הגיש לבית המשפט העליון על החלטותיה בעניינו.

בנוסף, מבקש שני כי אלשיך תחייב את הנאמנים לשאת בהוצאות המשפטיות שלו ובשכר-טרחת עורך דינו, "וזאת בשיעור הולם וראוי, שיבטא את סלידתו של בית המשפט הנכבד מהתנהגות בעלי התפקיד".

בדצמבר 2011 מינתה אלשיך את עורכי הדין חבר והאן-ברקוביץ כנאמנים לנכסיו של שני וחייבה את שני להעביר תשלום חודשי על סך 25 אלף שקל לקופת פשיטת-הרגל. באפריל 2012 הגיש שני בקשה לעיון מחדש בגובה צו התשלומים שהוטל עליו, ולחילופין ביקש לעכב את ביצוע ההחלטה עד לבירור הערעור שהגיש לעליון עליה.

בהמשך הגישו הנאמנים לבית המשפט בקשה לאסור את שני, בטענה כי הוא מפר את צו התשלומים. שני ביקש את דחיית מועד הדיון בבקשת המאסר, וב-29 באפריל הורתה השופטת לנאמנים להביע דעתם בנושא.

לדברי שני, מאותו יום ובמשך 7 חודשים תמימים נמנעו הנאמנים מלהביע בפני בית המשפט את דעתם מדוע על אלשיך לדון בבקשת המאסר, בטרם שהתקיים דיון וניתנה הכרעה בבקשת עיכוב הביצוע שהגיש שני לבית המשפט.

באחרונה הוחלט כי הדיון בבית המשפט העליון בערעורו על צו התשלומים יתקיים ב-24 בדצמבר בפני הרכב בראשות נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס.

לטענת שני, "ערב הדיון בעליון שבה והתעוררה לה לחיים הבקשה לאסור את שני, כאשר בית המשפט המחוזי קבע 'דיון דחוף' בבקשת הנאמנים למתן צו המאסר".

"מכשילים את בית המשפט"

לדברי שני, תגובת הנאמנים שנמסרה לפני יומיים היא "מקוממת, שלא לומר מטעה", שכן הנאמנים נמנעו מלהביא בפני בית המשפט עובדות מהותיות שמייתרות את שמיעת הבקשה ומצביעות על כך שהוא עומד כיום בצו התשלומים.

עוד טוען שני כי "מלכתחילה הנאמנים קידמו פרשנות לצו התשלומים, שכל מטרתה הייתה להכניס את שני מאחורי סורג ובריח".

שני מציין כי בתגובה שהגישו לבית המשפט "בחרו הנאמנים לנצל את 'ההזדמנות החגיגית' שניתנה בידם, וטענו כי שני נמצא כביכול בגירעון מצטבר של 189 אלף שקל, ביחס לצו התשלומים שנתנה השופטת אלשיך".

לטענת שני, הוא העביר לקופה סכום גבוה בהרבה מזה שפסקה אלשיך, שעמד, כאמור, על 25 אלף שקל לחודש. "לצערנו, הנאמנים העלימו מבית המשפט כי במהלך 11 החודשים האחרונים העביר שני סכום אדיר של 291 אלף שקל לקופת פשיטת-הרגל", טוען השף המפורסם.

לדברי שני, הנאמנים פועלים בחוסר תום-לב ובהטעיה כאשר הם מסתירים מבית המשפט את המידע בדבר התשלומים שהעביר שני לקופת פשיטת-הרגל. "הנאמנים אינם יכולים לעשות דין לעצמם ולצרף מידע חלקי ומגמתי, ובוודאי שאין להשלים עם מצב בו הנאמנים טוענים כי החייב נמצא בגירעון של 189 אלף שקל! מדובר בבעלי תפקיד... הצגה חלקית של מידע שקיימת ציפייה שתובא לידיעת בית המשפט, עולה כדי הטעיה ברורה, שלא לומר חוסר תום-לב, שנועד להכשיל את בית המשפט במלאכתו", כותב שני.

עוד טוען שני כי הנאמנים נותנים לצו התשלומים של בית המשפט נגדו "פרשנות מגמתית ולקויה", בכך שהם טוענים כי יש להגדיל את צו התשלומים באופן שיהלום את מצבו של שני כ"ידוען" ויכלול גם את התקבולים שמקבל שני עבור פרסומות שהוא משתתף בהן והופעותיו בטלוויזיה (תקבולי המדיה של שני).

לדברי שני, בכדי שהוא יוכל לשלם 25 אלף שקל בחודש לקופת פשיטת-הרגל, רק מהכנסתו מהמסעדות הוא נדרש להרוויח 65 אלף שקל ברוטו. "בטוחני כי בית המשפט לא התכוון בהחלטתו לראות את שכרו של שני במסעדות בלבד כשכר-עתק המתאים למעט יחידי סגולה, העומדים בראש חברות ציבוריות מן הגדולות במשק", כתב שני בבקשה.

"דוחות שהם לעג לרש"

בדצמבר 2011 פשטו הנאמנים על נכסיו של השף אייל שני, עורכי הדין ארז חבר ומרדכי האן-ברקוביץ, בשיתוף אנשי כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר), על המסעדות שבבעלותם של שני ושל שותפו, הבמאי שחר סגל, וכן על בתיהם הפרטיים של השניים.

הפשיטה נערכה לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, קבעה כי שני הפר את הפרה יסודית ומוחלטת את הסדר הנושים שנעשה עמו והגיש דוחות שקריים בדבר הוצאותיו והכנסותיו. אלשיך חייבה את שני להעביר תשלום חודשי על סך 25 אלף שקל לקופת פשיטת-הרגל.

כבר במסגרת החלטתה מדצמבר אשתקד, ציינה השופטת אלשיך כי הכנ"ר, ד"ר דוד האן, צריך לבחון יחד עם רשויות התביעה נקיטת הליכים פליליים כנגד שני לפי הוראות פקודת פשיטת-הרגל. העונש המקסימלי בחוק בגין הפרת הוראות בית המשפט על-ידי חייב בפשיטת-רגל הוא 3 שנות מאסר.

שני דיווח בעבר כי הכנסתו החודשית מ-3 מסעדות, שפעילותן מבוססת במידה רבה על המוניטין שלו - "הסלון", "צפון אברקסס" ו"המזנון" - הינה כ-6,000 שקל בלבד. ואולם, בניגוד לדיווח זה, התעורר חשד כי 3 המסעדות מוחזקות למעשה בבעלותו או בבעלות משותפת עם סגל.

"עניין לנו בחייב שהפך ידוען ('סלבריטי') לכל דבר ועניין, שהועסק שוב ושוב בתוכניות טלוויזיה ב'פריים-טיים', שמופיע בפרסומות ושחשוד בכך שהוא שותף במספר מסעדות יוקרה. אלא מאי? הדוחות שהוא מגיש הינם דוחות לקוניים בבחינת 'לעג לרש', כל שהם מכילים הוא הצהרה קצרה על הכנסה נטו של 6,000 שקל ממשכורת, בלא התייחסות להכנסות ממקורות אחרים. אין צורך להכביר מלים עד כמה מופרך הוא המצג", כתבה אלשיך.