פשיטה על נכסי השף אייל שני פושט הרגל; ורדה אלשיך: "עשה הון תקשורתי ב'מאסטר שף' - ולא שילם אגורה לכונס נכסים; הצהיר רק על 6,000 ש' בחודש"

אלשיך: הדוחות שהוא מגיש - לקוניים ובבחינת לעג לרש; הוא מככב בפרסומות ולא מצהיר על הכנסות ■ שני מחויב להעביר לכונס נכסים 25 א' ש' בחודש

הותר לפרסום: שלשום (א') פשטו הנאמנים על נכסיו של השף אייל שני שמסובך בחובות כבדים ונמצא בהליך של פשיטת רגל, בשיתוף אנשי כונס הנכסים על 3 המסעדות שבבעלותם של שני ושל שותפו, הפרסומאי שחר סגל, וכן על בתיהם הפרטיים של השניים והחרימו מחשבים, טלפונים סלולריים ומסמכים שונים ששייכם לשני ולסגל ולחברת "החבר'ה הטובים", שבבעלותם.

בתחילת השבוע נעתרה שופטת המחוזי בת"א ורדה אלשיך לבקשת הנאמנים, עוה"ד ארז חבר (ממשרד עמית-פולק-מטלון) ומרדכי האן-מרקוביץ, להמשיך בהליכי פשיטת הרגל של שני, לפשוט על נכסיו וקבעה כי שני הפר את הפרה יסודית ומוחלטת את הסדר הנושים שנעשה עמו והגיש דוחות שקריים בדבר הוצאותיו והכנסותיו.

עוד קבעה השופטת, כי לאור הפרת ההסדר הקודם עמו יעמוד מעתה התשלום החודשי שמחויב שני להעביר לקופת כונס הנכסים על סך של 25 אלף שקל בצירוף מלוא התשלומים להם זכאי שני מהופעותיו באמצעי המדיה השונים. החלטותיה של אלשיך בעניינו של שני, כמו גם הפשיטה על נכסיו, היו אסורים לפרסום עד היום.

"אייל שני, שף ומסעדן מהיותר ידועים בארץ, נקלע לחובות כבדים ולהליכי פשיטת רגל. חרף זאת, במשך שנים הוא לא שילם מאומה לקופת כונס הנכסים והותירה כמעט ריקה. במקביל, ואל מול עיניהם הכלות של הנושים החל שני עושה הון תקשורתי, ששיאו הופעתו המתוקשרת בתוכנית הריאליטי 'מאסטר שף', כיכוב בפרסומות מסוגים שונים ועוד כהנה וכהנה" - בביקורת חריפה זו פתחה השופטת את פסק הדין שבו החליטה על המשך הליכי פשיטת הרגל נגד שני.

בהמשך כתבה השופטת כי שני הפר פעם אחר פעם את ההסדרים שאליו הגיעו עמו הנושים. לדבריה, במקביל להופעותיו הטלוויזיוניות של שני עלה חשד כי 3 מסעדות שמבוססות במידה רבה על המוניטין של שני (שלא נרשמו בבעלותו) הן למעשה בבעלותו או בבעלות משותפת עם אחרים. בנסיבות אלו התנהל משא ומתן על הגעה להסדר נושים ובסופו של דבר התקבלה הצעתו של שני לשלם סכום של 1.45 מיליון שקל לקופת הכינוס בתוספת 50% מתקבולי המדיה שיקבל שני בשנתיים הקרובות.

ואולם, כתבה השופטת, שני הפר כליל את הסכם הנושים ולא שילם מאומה על החשבון: "עניין לנו בחייב שהפך ידוען ('סלבריטי') לכל דבר ועניין, שהועסק שוב ושוב בתוכניות טלוויזיה ב'פריים טיים', שמופיע בפרסומות ושחשוד בכך שהוא שותף במספר מסעדות יוקרה. אלא מאי? הדוחות שהוא מגיש הינם דוחות לקוניים בבחינת לעג לרש; כל שהם מכילים הוא הצהרה קצרה על הכנסה נטו של 6,000 שקל ממשכורת בלא התייחסות להכנסות ממקורות אחרים... אין צורך להכביר מלים עד כמה מופרך הוא המצג שמנסה שני ליצור בפני ביהמ"ש. זאת, כאילו הכנסתו היחידה של שף בסדר גודל, פרסום ומוניטין כשלו, זהה כמעט להכנסתו של אחרון השוליות או המלצרים במסעדה בו הוא מועסק".

בהמשך, וללא שקבעה ממצאים סופיים בשאלה, כתבה השופטת כי שני מנסה לטשטש את מעורבותו במסעדות שלהן הוא "שותף בצורה זו או אחרת", עם סגל. לדבריה, "כל הדרך הפתלתלה בה מנוהלות המסעדות אינה אלא כסות לשותפות בין שחר סגל לאייל שני. שותפות, שבה אף אם שני אינו מקבל כספים רבים כעת, שמורות לו זכויותיו לשלב מאוחר יותר. שני ניסה - ולמרבה הצער בכישרון הנופל כנראה מכישרונו בתחום הבישול - 'לרקוח' כיסוי שיציגו כשכיר המקבל משכורת שהיא הרבה מתחת לשכר הממוצע".