דיסקונט במו"מ לרכוש מלאומי 5% מרשת סופר-פארם

דיסקונט במו"מ מתקדם עם לאומי פרטנרס לרכישה במחיר של 70 מיליון שקל, המשקף לסופר-פארם שווי של 1.4 מיליארד שקל ■ לאומי רכש לפני 5.5 שנים 18% מהמניות תמורת 190 מיליון שקל לפי שווי של 1.05 מיליארד שקל

בנק דיסקונט מנהל משא-ומתן מתקדם עם לאומי פרטנרס לרכישת 5% מרשת סופר פארם תמורת 70 מיליון שקל, המשקפת לרשת הקמעונאות שווי של 1.4 מיליארד שקל. דיסקונט ולאומי פרטנרס סירבו להגיב לידיעה.

מכירת החזקות ריאליות בין בנקים אינה דבר נפוץ, ומה שעוד פחות נפוץ הוא החזקה משותפת בחברה. אם עסקה זו תצא אל הפועל, הרי שלאומי פרטנרס תישאר עם החזקה של 13% ממניות הרשת, ותהיה שותפה של דיסקונט בחברה.

לאומי צפוי לרשום בעסקה זו רווח מרשים, שעשוי להגיע עד לפי שלושה לעומת היקף ההשקעה המקורי. נזכיר כי לאומי נכנס להשקעה ברשת לפני 5.5 שנים, כשרכש 18% מהמניות תמורת 190 מיליון שקל לפי שווי של 1.05 מיליארד שקל.

במשך השנים קיבל הבנק מהחברה דיבידנדים, שעל-פי הערכות כיסו את מרבית ההשקעה שבוצעה. לאומי פרטנרס - זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי , בניהולו של ירון בלוך - ניהלה מגעים למכירת המניות במשך יותר מחצי שנה, עם משקיעים מוסדיים ופרטיים. כעת נראה כי סיכוי גבוה שהעסקה תצא אל הפועל דווקא עם בנק דיסקונט .

פעילות ההשקעות הריאליות של דיסקונט אינה גדולה כמו של לאומי. לדיסקונט יש את חברת דיסקונט ישראל שוקי הון, המשקיעה בעיקר בקרנות השקעה וקרנות הון סיכון, ופעילה בתחום החיתום. ב-9 החודשים הראשונים של 2012 החברה הרוויחה 48.3 מיליון שקל, לעומת 67.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

רשת סופר-פארם, שבשליטת ליאון קופלר, הוקמה לפני 35 שנה בקירוב ומונה כיום יותר ל-170 סניפים בישראל. לפי נתוני דן אנד ברדסטריט, את 2011 סיימה החברה עם הכנסות של 3.56 מיליארד שקל, לעומת 3.5 מיליארד שקל ב-2010.

מנכ"ל סופר-פארם הוא ליאור רייטבלט, והוא מחזיק 5% מהמניות. ייתכן כי רייטבלט יבצע אקזיט וימכור את מניותיו במסגרת עסקה זו.