משרד האוצר: מחיר הדירות החדשות באוקטובר נותר ללא שינוי

על פי משרד האוצר מחירי הדירות החדשות באזור באר שבע עלו ב-0.4% לעומת ירידה של 0.8% בחיפה ■ 7.8 אלף דירות נרכשו במהלך חודש אוקטובר

משרד האוצר פרסם היום (ה') את הסקירה החודשית שלו לגבי המשק לחודש דצמבר ובה התייחס למצב שוק הנדל"ן בחודש אוקטובר. במשרד האוצר פרסמו את הסקירה על שוק הנדל"ן תחת סעיף "ההיבטים החיוביים" של המשק. נזכיר שתקופת הסקירה מתייחסת לתקופה שבה הייתה תקופת החגים ולכן הנתונים שהתקבלו היו נמוכים יחסית.

נתחיל עם מחירי הדירות החדשות לחודשים אוקטובר וספטמבר שנותר ללא שינוי לעומת חודש אוגוסט, במשרד האוצר מציינים שעקב מספר העסקאות הנמוך לרכישת דירות חדשות, נאלצו לבצע חישוב דו חודשי של החודשים ספטמבר ואוקטובר. על פי הנתונים נרשמה עלייה של 0.4% במחירי הדירות החדשות באזור באר שבע, כאשר באזור המרכז ובאזור ירושלים נרשמה עלייה של 0.1%. מנגד, ירידת מחירים של 0.8% נרשמה באזור חיפה.

בחודש אוקטובר נרכשו 7.8 אלף דירות, שמהוות עלייה של 17% לעומת מספר המכירות בחודש ספטמבר שירד ב-34% לעומת אוגוסט. לעומת אוקטובר של השנה שעברה, מספר רכישות הדירות זינק בכ-77%. נתונים ראשוניים לחודש נובמבר מצביעים על עליה חדה במספר העסקאות. העלייה החדה מקיפה את כל האזורים, למעט אזור הדרום בו נרשמה ירידה, על רקע ההסלמה הביטחונית.

מכירות הבתים החדשים רשם עלייה של 40% לעומת חודש ספטמבר וזאת לאחר ירידה של 53% לעומת אוגוסט. לעומת זאת מכירות של בתים יד שנייה עלו ב-12% לעומת ספטמבר וזאת לאחר ירידה של 27% בספטמבר לעומת אוגוסט.

עלייה קלה קלה נרשמה בהיקף רכישות הדירות להשקעה בחודש אוקטובר. 3.5 אלף דירות להשקעה נרכשו בחודשים אוקטובר וספטמבר, עלייה של 39% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ועלייה של 12% לעומת חודש אוגוסט. אחוז המשקיעים בעסקאות ירד ב-1 נקודות האחוז ועמד על 24%.