דיווח: פייסבוק ומיקרוסופט במו"מ לעסקת ענק בתחום הפרסום

לפי הדיווח שפורסם באתר הכלכלי "ביזניס אינסיידר", הרשת החברתית הגדולה בעולם מנהלת משא ומתן עם מיקרוסופט לרכישת Atlas Solutions, מערכת לניהול פרסום באינטרנט

פייסבוק ומיקרוסופט מנהלות מגעים לעסקה שעשויה לשנות לחלוטין את אופן הפירסום באינטרנט, כך לפי דיווח של האתר הכלכלי הפופלרי "ביזניס אינסיידר". לפי הדיווח, העסקה תקדם את התוכנית השאפתנית של פייסבוק ליצור מערכת של פרסום אינטרנטי שעשויה להתחרות במערכת הפרסום העצומה של גוגל.

לפי מספר מקורות בתעשייה, אותם מצוטטת ביזניס אינסיידר, הרשת החברתית הגדולה בעולם מנהלת משא ומתן עם מיקרוסופט לרכישת Atlas Solutions, מערכת לניהול פרסום באינטרנט שהייתה שייכת לחברת aQuantive, ונרכשה ע"י ענקית הטכנולוגיה ב-2007 תמורת 6 מיליארד דולר.

מיקרוסופט ניסתה במשך מספר שנים למכור את אטלס סולושינס ולפני מספר ימים מו"מ שהיא ניהלה עם חברה אחרת לרכישת החברה עלה על שירטון כך לפי אחד המקורות המקורב לאותה חברה.

אטלס סולושינס הייתה הסיבה המרכזית שבגינה ענקית התוכנה רכשה את aQuantive, ולפי הערכות של אותם מקורות, במקרה שהעסקה אכן תצא לפועל פייסבוק תשלם מחיר נמוך בהרבה ממשה ששילמה מיקרוסופט ב-2007, מאחר ועד כה ההצעה הגבוהה ביותר שהוצעה לה על אטלס הייתה רק 30 מיליון דולר, ואילו היא רכשה את החברה תמורת כ-6 מיליארד דולר.

נראה כי פיתוח או רכישה של מערכת לניהול פרסום באינטרנט ובסלולר היא אחד הצעדים האחרונים שפייסבוק תידרש לעשות בטרם תוכל להשיק רשת פרסום אינטרנטית רחבת היקף ולמעשה תאפשר לה להפוך את המשתמשים למזומנים."פייסבוק זקוקה לתשתיות משום שהיא מסתמכת יותר מדי על מתווכים שונים", אמר מקור בכיר בתעשייה. כך למשל גוגל רכשה ב-2007 את DoubleClick, מערכת פרסום אינטרנטית ושילמה עבורה כ-3 מיליארד דולר.