רשות המסים: נפעל נגד ישראלים שלא דיווחו על נכסים בחו"ל

‎החקירות החלו בעקבות סיום התקופה בה ניתנה לנישומים אפשרות לגילוי מרצון תוך חסינות מהליך פלילי

רשות המסים החלה לפעול נגד אזרחים ישראליים ותושבים שיש להם הכנסות ונכסים בחו"ל, אשר אינם מדווחים עליהם לרשות המסים, ולא ניצלו את ההזדמנות שניתנה בהליך הגילוי מרצון שהקנה חסינות מהליך פלילי.

בהודעה שהוציאה היום (א') הרשות נאמר כי במשרד חקירות מס הכנסה מרכז מתנהלת חקירה נגד ישראל בנימין סגל מחולון, מנהל ובעלים של חברת סגטק, העוסקת במכירת רכיבים אלקטרוניים לתעשיות ההייטק בארץ ובחו"ל.

מבקשת המעצר של סגל עולה כי מסמכים רבים, הקשורים לחשדות הנחקרים, נתפסו אצל רואה החשבון של סגל וכן בחיפוש בביתו של החשוד.

עוד עולה מהחקירה כי ספק רכיבי אלקטרוניקה בטיוואן מזכה את החשוד בעמלות המופקדות בחשבון הבנק האישי שלו בארה"ב. העמלות הסתכמו ביותר ממיליון ו-100 אלף שקל בשנים 1994-2011 ולא דווחו לרשות המסים.

כמו כן, בשנים 2003-2009 צמחו לחשוד הכנסות מהשכרת נכסים וריביות מחו"ל, הנאמדות במאות אלפי שקלים. בנוסף, על-פי החשד, הנפיק החשוד תלושי שכר פיקטיביים לבנו.

בהצהרת ההון שהגיש החשוד ב-31 בדצמבר 2009 לא ניתן ביטוי למלוא השקעותיו של החשוד בחו"ל ולמלוא חשבונות הבנק אותם ניהל בחו"ל. בית משפט השלום בתל-אביב שחרר את סגל תחת מגבלות (10838-12-12).

נזכיר כי לפני כשנה פרסמה רשות המסים נוהל גילוי מרצון, במסגרתו נתנה הזדמנות לאזרחי ישראל להצהיר על כספים, רכוש והון המוחזקים בחו"ל ואשר לא דווחו עליהם. הליך זה הסתיים ב-27 בספטמבר 2012, ערב יום כיפור.

בימים אלה מנהלת רשות המסים חקירות במספר תיקים בהם התקבל מידע על הכנסות לא מדווחות, וצפויים מעצרים נוספים.