האם פפ גווארדיולה ינפץ את כל השיאים הכספיים של הכדורגל העולמי?

דיווחים: רומן אברמוביץ' יציע למנג'ר המובטל 25 מיליון אירו בעונה כדי שיבוא לאמן בצ'לסי ■ גם פ.ס.ז', סיטי, באיירן מינכן ומילאן רוצות את המאמן הקטאלוני

ההחלטה של פפ גווארדיולה לקחת לעצמו שנת שבתון ולא לעבוד בעונת 2012/13, אחרי כמה שנים רצופות של תהילה והצלחה מסחררת כמנג'ר ברצלונה, מטריפה את עולם הכדורגל. השאלה שעולה כמעט כל יום, בכל מיני קונסטלציות: איפה יאמן פפ בשנה הבאה?

"הסאנדיי טיימס" הבריטי מפרסם היום (א') כי באיירן מינכן, מוליכת הטבלה הגרמנית, הצטרפה למירוץ אחרי שירותיו של גווארדיולה. יופ היינקס, המאמן הנוכחי של הקבוצה, מסיים את חוזהו בבוואריה בקיץ הקרוב, והדרישות הכספיות של הקטאלוני לא אמורות להוות בעיה למועדון שדיווח בחודש שעבר על הכנסות שיא של 332 מיליון אירו ב-2011/12.

שמו של גווארדיולה נקשר בשבועות האחרונים עם קבוצות עשירות אפילו יותר מרחבי היבשת, כגון פ.ס.ז' הצרפתית ומנצ'סטר סיטי האנגלית. גם מילאן של סילביו ברלוסקוני הוזכרה כמועמדת, אבל עושה רושם שההצעה הממשית ביותר מגיעה דווקא מצ'לסי.

על-פי ESPN, המועדון הלונדוני, שנמצא בבעלותו של רומן אברמוביץ', יציע לגווארדיולה להצטרף בעונה הבאה, בתמורה לשכר של 20 מיליון ליש"ט נטו בשנה (קרוב ל-25 מיליון אירו). במידה ועסקה כזאת אכן תצא לפועל, יקבל גווארדיולה את השכר הגבוה ביותר בעולם הכדורגל - ולא רק בקרב המאמנים: אפילו השחקן בעל השכר הגבוה ביותר, הקמרוני סמואל אטו, לא מתקרב לסכומים האלו (מרוויח כ-20 מיליון אירו נטו בעונה באנז'י מחצ'לקה הרוסית).

עם זאת, לפי הדיווח, הנטייה של אברמוביץ' לערוף מהר מאד את הראשים של מאמניו (החליף תשעה מאמנים שונים בתשע וחצי שנות הבעלות שלו בצ'לסי) מרתיעה כרגע את גווארדיולה.