על מנכ"ל אדום אדום להתפטר

איך ייתכן שמה שראה תחקירן "כלבוטק" נעלם מעיניו של המנכ"ל?

כבר שנים שמפעל "אדום אדום" של תנובה - שנולד כהרפתקה מנותקת מהמציאות - רושם הפסדים. ככל שאלה העמיקו, כך הלחץ להעביר את המפעל לאיזון היה גבוה יותר.

עכשיו מתברר שאת ההתייעלות התפעולית הזאת עשו בין היתר על גבם - או שמא יש לומר סבלם - של בעלי החיים שהובלו לבית המטבחיים לשם שחיטה. התמונות ששודרו בתחקיר "כלבוטק" (ביום חמישי, 6.12.12) קשות. התמונה הניהולית העולה מהמפעל קשה אף היא.

מנכ"ל אדום אדום, ארז וולף, מיהר להתייצב באולפן הטלוויזיה והוביל את מנהל בית המטבחיים ועובדיו לשחיטה: כולם מפוטרים. כולם הולכים הביתה, ובא לציון גואל.

אז זהו - שלא. איך שלא מסתכלים על הפרשה האומללה הזאת, וולף יוצא רע: אם ידע - זה חמור מאוד, ואם לא ידע - זה לא פחות חמור.

תחקיר "כלבוטק" משקף התנהלות שגרתית בבית המטבחיים. העובדים התעללו קשות בבעלי החיים, אבל זו לא הייתה היוזמה שלהם. הם נכנסו לרוטינה קיימת ומונחית מלמעלה. השיטות הללו לא נוצרו במוחם הקודח.

איך ייתכן שמה שראה תחקירן "כלבוטק" מדי יום ביומו נעלם מעיניו של וולף? האם גם רכישות השוקרים למפעל ומקלות ההכאה לא עברו תחת עינו?

ואם אכן מנכ"ל אדום אדום לא ידע מה בדיוק קורה בבית המטבחיים, האם וולף לא חשב לרגע שהוא צריך לתדרך את העובדים על היחס לבעלי החיים, אם לא מתוקף המוסר אז מתוקף החוק?

תדרוך אחר העובדים דווקא כן קיבלו. נאסר עליהם להתעלל בבעלי החיים בזמן ביקורה של משלחת מאוסטרליה (מדינת יבוא העגלים), שהגיעה לבדוק את ההתייחסות לבעלי החיים. קשה להאמין שגם על זה וולף לא ידע, ואם לא ידע - הרי שיש לנו מנכ"ל שלא רואה וגם לא שומע, דבר בעייתי כשלעצמו.

בשורה התחתונה, אם מנהל בית המטבחיים הולך הביתה - וולף צריך ללכת יחד אתו, ואל שניהם צריכים להצטרף שני הווטרינרים שיושבים במפעל מטעם משרד החקלאות. אם גם הם לא רואים ולא שומעים, לא ברור בכלל על מה משלמים להם משכורת.

למרות התלונה במשטרה, ההצהרה של השר לאיכות הסביבה וגם ההפגנה שמתוכננת להתקיים מחר (ב'), מהתחקיר לא ייצא שום חרם צרכנים. היחידים - ואולי עוד כמה - שיפסיקו לצרוך את המותג "אדום אדום" הם הצמחונים, ורובם לא צרכו ממילא את המותג גם קודם לכן.

אחרי תחקיר "כלבוטק", רוב הצופים כנראה הלכו לישון בשקט, במיוחד חובבי הבשר שביניהם.