גל הפיטורים בהיי-טק: מיקרון עלולה לפטר עד מאות עובדים

מיקרון נכנסה לפעילות בישראל מאז רכשה את נומוניקס ב-2010 וקיבלה מפעל של אינטל בקרית גת ■ לאחרונה הכריזו חברות היי-טק - מפריסקייל ועד ECI - על פיטורים ■ מזה תקופה היו הערכות שמיקרון לא תגדיל הפעילות בישראל

ההיסטוריה של פעילות חברת השבבים מיקרון בישראל היא קצרה, אולם כבר תלוי סימן שאלה מעל להמשך הדרך של החברה בשוק המקומי. בחברה מתנהלת בשבועות האחרונים חשיבה לגבי האסטרטגיה ב-2013, ועל הפרק עומדת גם אפשרות לפיטורים משמעותיים, אם כי ככל הנראה אלו לא יתבצעו בזמן הקרוב.

מיקרון, שפועלת בישראל בעיקר באמצעות מפעל בקריית גת, מעסיקה כאן כ-1,300 עובדים, והמשמעות של החלטה קיצונית לגבי הפעילות כאן היא פיטורים של מאות עובדי ייצור במשך השנה הקרובה. בחברה סירבו להגיב לדברים.

מיקרון, החלה לפעול בישראל באופן משמעותי בתחילת 2010 עם רכישת חברת הזיכרונות נומוניקס, ודרכה קיבלה גם את המפעל המקורי של אינטל בקריית גת, ה- FAB 18. עם הרכישה לפני שנתיים, העבירו אנשי מיקרון מסר לפיו לא צפויים בפעילות המפעל שינויים משמעותיים או פיטורים.

אולם, בשנתיים האחרונות קרו שינויים משמעותיים במיקרון. שווי השוק של החברה נשחק, המכירות ירדו, החברה עברה בשנה האחרונה להפסד והחובות לטווח הארוך המשיכו להיערם. שינוי נוסף שקרה הוא מותו של המנכ"ל לשעבר, סטיב טמפלטון, בתאונת מטוס בתחילת 2012, והחלפתו במארק דורקן.

בחודש נובמבר, ביקר בישראל אחד המנהלים הבכירים בחברה ובשיחות עם אנשי מיקרון ישראל התבטא כי על הפרק עומדים שינויים בהמשך הפעילות המקומית. קשה להעריך עד כמה מהותיים יהיו השינויים האלו - שאמורים להתברר לקראת סוף השנה - אך ייתכן כי יגיעו לסדר גודל של פיטורי מאות עובדים, או שינויים אסטרטגיים בפעילות.

נציין, כי המפעל בקריית גת נחשב למפעל מתקדם, זאת לאחר שעבר שדרוג לקו ייצור בטכנולוגיה של 45 ננומטר, והידע של עובדי הייצור בו אינו טריוויאלי.

כך שסביר שהוא ימשיך לפעול במתכונת כזו או אחרת, גם אם ההחלטות במיקרון לא יהיו לטובת המשך הפעילות. את הפעילות בישראל מנהל יונתן ונד.