שיא חדש: סעיף השכר הגבוה אי-פעם בספורט האמריקאי

קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס תפתח את 2013 עם שכר שחקנים של כ-225 מיליון דולר ■ ניפצה את השיא של היאנקיז שעמד על 209 מיליון דולר

לוס אנג'לס דודג'רס מחפשת תואר אליפות ראשון בליגת הבייסבול מאז 1988. בינתיים מסע ההתחמשות של הקבוצה הביא שיא מסוג אחר לגמרי: הדודג'רס הפכו לקבוצה האמריקאית שמשלמת את השכר הגבוה אי פעם בעונה בודדת - 225 מיליון דולר (סכום שעוד עשוי לגדול עד תחילת העונה).

בכך ניפצה הקבוצה את השיא הקודם, שהחזיקה גם כן קבוצת בייסבול, ניו יורק יאנקיז, שיצאה לדרך בעונת 2008 עם שכר שחקנים של 209 מיליון דולר.

מאז נרכשה הקבוצה לפני כחצי שנה בידי Guggenheim Baseball Management, הכוללת חבורת אנשי עסקים ובכללם גם כדורסלן העבר מג'יק ג'ונסון, החתימו הדודג'רס שחקנים בשכר כולל של מעל 600 מיליון דולר. רק השבוע סגרו הדודג'רס על שתי עסקאות של קרוב ל-200 מיליון דולר, כשהחתימו את ז'אק גריינקה על חוזה של 147 מיליון דולר ל-6 שנים, ומיד אחריו סיכמו עם השחקן הדרום קוריאני ריו היון-ג'ין ל-36 מיליון דולר ל-6 שנים.

גם העסקאות הללו לא יהפכו את הדודג'רס לקבוצה הפסדית מבחינה כלכלית. הקבוצה קרובה להשלמת עסקת הטלוויזיה הגדולה בכל הזמנים לקבוצת ספורט אמריקאית, כ-7 מיליארד דולר ל-25 שנה עם רשת פוקס ספורטס.

ליגת ה-MLB היא היחידה בספורט האמריקאי שאין בה תקרת שכר, אבל יש בה "מס לוקסוס" המופעל בגין מעבר רף מסוים. קבוצה שחוצה את הרף בפעם הראשונה נקנסת ב-22.5 סנט עבור כל דולר חריגה. עבור חריגה בפעם השלישית ומעלה הקנס עומד על 0.5 דולר לכל דולר חריגה. כבר עכשיו ברור שהדודג'רס ישלמו קנס (של כ-10 מיליון דולר בלבד), מאחר שהרף העליון נקבע לעונה הקרובה על 178 מיליון דולר לקבוצה.